Rail Baltic viiks reisijad Pärnust Riia lennujaama tunni ja kümne minutiga (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Selline hakkab välja nägema tulevane raudteesild üle Pärnu jõe.
Selline hakkab välja nägema tulevane raudteesild üle Pärnu jõe. Foto: Rail Baltic Estonia/Infrabim

Rail Balticu esialgse sõiduplaani järgi saaks tulevikus Pärnust Riiga sõita tunni, Riia lennujaama tunni ja kümne minuti ning Tallinna 40 minutiga. Sõiduaeg sõltub sellest, kas kasutada kiir- või regionaalrongi.

Pärnu linnavalitsuse teate kohaselt on Rail Balticu maakonnaplaneeringutes Eestis peale Rapla kavandatud kümme kohalikku peatust: Häädemeeste, Kilksama, Tootsi, Kaisma, Järvakandi, Kohila, Kurtna, Saku, Luige ja Assaku.

Kiirrongiga kuluks Pärnust Riiga jõudmiseks tund, Riia lennujaama 1:10, Panevėžysesse 1:57, Kaunasesse 2:36, Vilniusesse 2:56 ja Varssavisse 6:05.

12 peatusega regionaalrong sõidaks Pärnust Tallinna 1:13ga, 24 peatusega regionaalrong Tallinnast Riia lennujaama 3:07ga.

Kiirrongid Varssavisse ja Vilniusesse hakkaks Pärnut esialgu läbima kaheksa ja hiljem 12 korda päevas.

Päevaste reisirongide kõrval sisaldab esialgne sõiduplaan üht öörongi Varssavisse ja Berliini.

Regionaalronge on Pärnu ja Tallinna vahel planeeritud neli, Pärnu ja Riia lennujaama vahel samuti neli korda päevas. Regionaalrongide tunnikiiruseks on kavandatud kuni 200 kilomeetrit.

Rongide väljumissageduse prognoos põhineb eeldataval reisijate nõudlusel, mida võeti arvesse Rail Balticu liiklusgraafiku koostamisel aastateks 2026–2056. Kava on kokku pannud konsortsium: Saksamaa ettevõtted ETC Gauff Mobility GmbH ja Institut für Bahntechnik GmbH ning Taani konsulteerimisfirma COWI A/S.

Rongide ajagraafikut välja töötades lähtuti turunõudlusest.

Tagasi üles