Helle Kullerkupp: Arvamuslood vassivad abordi teemal (6)

Helle Kullerkupp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ematunnet ega empaatiat ei peagi igal naisel olema, kuid abort ei ole 21. sajandi pereplaneerimise meetod.
Ematunnet ega empaatiat ei peagi igal naisel olema, kuid abort ei ole 21. sajandi pereplaneerimise meetod. Foto: Urmas Luik

Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) tervishoiuprogrammi lubadus “Seame eesmärgiks vähendada meditsiinilise põhjenduseta abortide arvu erinevate meetmete abil, muuhulgas lõpetame nende rahastamise maksumaksja raviraha eest” on ajakirjanduses avaldatud arvamuslugudes keeratud pea peale. Soov oli lõpetada haigekassa ravirahast abortide rahastus. Vabanenud miljonit saaksime kasutada abortide ennetus- ja seksuaalharidustöös. Kahjuks seekord ettepanek ei realiseerunud.

Vastab tõele, et Eestis on tublisti arenenud noortekabinettide töö, seksuaaltervise edendamine ja abortide arv on mitu korda langenud tänu seksuaaltervise teadmiste ja rasedusvastaste vahendite kättesaadavuse paranemisele. Meie soov on edasi minna veel suurema kriisi- ja psühholoogilise nõustamisega ning abiga, et poleks soovimatuid lapsi. Kui naine seisab abordiküsimuse ees, siis oleks muid lahendusi ja riigi tuge pakkuda.

Isegi adopteerimise propageeri­mine ja Läti eeskujul “leidlaste” vastuvõtu koha loomine haiglate juurde oleks variant.

Sisusse tahtlikult või tahtmatult mittesüvenevad arvamuslood ajakirjanduses kui organisatsioonide avaldatud valest lähtekohast tulenevad avaldused eksitavad ja lõhestavad ühiskonda. Jääb mõistetamatuks, mis on arstidel selle vastu, et riik seab eesmärgiks abortide arvu vähendamise ning annab ennetustööks ja noorte harimiseks raha juurde. Isegi pärast koalitsiooni läbirääkimisi, kus lepiti kokku, et antakse lisaraha ennetustööle, ei vaibunud väärinfo levitamine. Kellele on see kasulik?

Kommentaarid (6)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles