Kui Pärnu ansambel Sibyl Vane võitis 2011. aastal Noortebändi konkursi, ütlesid muusikud nii mõneski intervjuus, et kodukandis pole elu. Aasta hiljem pärjati saate “Eesti otsib superstaari” võitjaks kaaslinlane Rasmus Rändvee, kes tegi sarnase märkuse. Ja nii on tehtud tänini.
Kerge on vinguda ja lahkuda, raskem jääda ja ise ära teha
Pärnu noortekeskuse kunagine juhataja Toomas Aru ütles mulle hiljuti, et kui ta umbes kümme aastat tagasi siitkandist lahkus, tegutses majas umbes 40 noortebändi. Praegu ei ole kollektiivide arv isegi ligilähedane. Miks? Kas Pärnu ei ole linnana noortele atraktiivne paik või on ansamblite vähesus hoopis millegi muu tagajärg?
Laupäeval vähendas pärnakast muusik ja Sibyl Vane’i bassist Heiko Leesment oma karmavõlga. Ta kutsus kokku arvamusliidrid ja kohalikud kultuuritegelased, arutamaks viimastel aastatel täheldatud vingumist ja Pärnu tegelikku potentsiaali.
Arutlusringis “Kohalik muusika ja Pärnu nägu” osalenud Raadio 2 saatejuht Erik Morna ja muusikaportaali Rada 7 juht Ivo Kivorg rääkisid suvepealinna märkimisväärsest, ent kohati unustatud muusikaajaloost, ja pakkusid lahendusi, mis noored Pärnu tagasi juhataks.
Pärnakad Leesment, abilinnapea Rainer Aavik, kultuuriklubi Tempel juhataja Andres Tölp ja Pärnu Postimehe kultuuriajakirjanik Laura Vadam lükkasid ümber noorte seas kodu kohta leviva negatiivse eelarvamuse ja selgitasid, miks nad kodulinna naasid.