Swedbanki nimel saadeti inimestele õngitsussõnumeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lingile klikkides näiliselt avanes Swedbanki koduleht, kuid kui aadressiriba hoolikalt vaadata, tuli välja, et tegu polnud sugugi mitte panga veebilehega.
Lingile klikkides näiliselt avanes Swedbanki koduleht, kuid kui aadressiriba hoolikalt vaadata, tuli välja, et tegu polnud sugugi mitte panga veebilehega. Foto: Kuvatõmmis

Täna veidi enne kella 15 levisid Swedbanki nimel kahtlased SMS-id, kus oli kirjas “Konto uuendatud” ja sellele järgnes lühike veebiaadress. Linki avades tuli näiliselt lahti panga koduleht, kus palutakse sisestada Internetipanga kasutajatunnus ning Smart ID paroolid. Juhul, kui klient sisestab sisenemiseks vajaliku parooli, saavad ründe korraldajad ligi tema internetipangale ning võivad teha sealt kaudu kliendi nimelt toiminguid.

Swedbank kirjutas oma Facebooki lehel, et liikvel on kahtlase sisuga sõnumid, mille saatjaks on märgitud Swedbank ja mis suunavad kahtlasele veebilehele, aga Swedbank ei ole nende SMSide saatja. Pank palub veebiaadressil kindlasti mitte klikkida ega seda aadressi brauserisse kopeerida.

Swedbanki nimel saadeti selline õngitsussõnum.
Swedbanki nimel saadeti selline õngitsussõnum. Foto: Kuvatõmmis

Kui klient on pahaaimamatult klikkinud sõnumis olevale lingile ning sisestanud oma kasutajatunnuse ja autentimisvahendite paroolid kahtlasele veebiaadressile, palub Swedbank sellest teada anda, kas läbi pangateadete, telefonitsi 6 310 310 või e-maili teel info@swedbank.ee ning esimesel võimalusel muuta ära konkreetse autentimisvahendi turvatunnused: kas siis Smart-ID, Mobiil-ID või ID-kaardi paroolid (PIN1 ja PIN2).  

Tagasi üles