Täna veidi enne kella 15 levisid Swedbanki nimel kahtlased SMS-id, kus oli kirjas “Konto uuendatud” ja sellele järgnes lühike veebiaadress. Linki avades tuli näiliselt lahti panga koduleht, kus palutakse sisestada Internetipanga kasutajatunnus ning Smart ID paroolid. Juhul, kui klient sisestab sisenemiseks vajaliku parooli, saavad ründe korraldajad ligi tema internetipangale ning võivad teha sealt kaudu kliendi nimelt toiminguid.
Swedbanki nimel saadeti inimestele õngitsussõnumeid
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbank kirjutas oma Facebooki lehel, et liikvel on kahtlase sisuga sõnumid, mille saatjaks on märgitud Swedbank ja mis suunavad kahtlasele veebilehele, aga Swedbank ei ole nende SMSide saatja. Pank palub veebiaadressil kindlasti mitte klikkida ega seda aadressi brauserisse kopeerida.
Kui klient on pahaaimamatult klikkinud sõnumis olevale lingile ning sisestanud oma kasutajatunnuse ja autentimisvahendite paroolid kahtlasele veebiaadressile, palub Swedbank sellest teada anda, kas läbi pangateadete, telefonitsi 6 310 310 või e-maili teel info@swedbank.ee ning esimesel võimalusel muuta ära konkreetse autentimisvahendi turvatunnused: kas siis Smart-ID, Mobiil-ID või ID-kaardi paroolid (PIN1 ja PIN2).