Vambola Paavo: Viie kallima riigi hulka

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Poola tanklakettides püsib bensiinihind kuude kaupa stabiilsena, sõltumata barrelihinna kõikumisest.
Poola tanklakettides püsib bensiinihind kuude kaupa stabiilsena, sõltumata barrelihinna kõikumisest. Foto: Caro/Bastian

Eesti majanduses ja eriti kütuseturul toimuv on kui imede õu. Tööülesannete tõttu tuleb mul olla palju mujal riikides ja tekib kõrvutamise moment. Hiljutine Poolas käik andis sellele kinnitust. Kui Eestis sarjatakse kõrgeid kütuse hindu, siis poolakad teevad seda vähem. Seal püsivad tanklates hinnad kuid stabilised vaatamata barrelihinna kõikumisele. Nii palju, kui on Poolamaal tanklakette, on igal eri hinnad. Varssavi ümbruses on kütus kallim ja Kesk-Poolas odavam. Gdanskis ja Masuurias jäävad hinnad vahepealsele tasemele. Kui meil kerkis hind aprilli esimese dekaadi lõpus kuus–seitse senti, siis Poolas poole vähem (10–14 grossi). Praegu maksab bensiin Poolas 5,24 ja diisel 5,32 zlotti liiter. Jagage see number enam-vähem neljaga ja saate meie hinnad. Käibemaks on nagu meilgi 20 protsenti.

Tanklates on saadaval nii tavaline 95 kui eraldi märgistusega bio-95, sama on diisliga. Enamik eelistab tankida tavalist kütust. Miks Eestis surutakse peale ja pakutakse ainult lisanditega kütust?

Poolakad ei rutta truualamlikult täitma kõiki Brüsselist tulevaid korraldusi, vaid mõtlevad rohkem ise. Poolas ergutatakse igal sammul tarbima. Hinnad hoitakse teadlikult madalamad, et suurendada rahva ostujõudu. Teenitakse mahu ja käibe pealt. Mida enam müüd, seda suurem käive. Tarbija pöörab pilgu mujale ja ostab sealt, kus on odavam.

Tagasi üles