Tuhandetes kodudes oleks võimalik oma elektriarvet pisut vähendada elektripaketti vahetades. Seda, kas nii annab säästa teie perelgi, tasub kontrollida Eesti energia e-teeninduses.
Elektripaketi võib soodsamaks vahetada
Eesti Energia pakub klientidele välja koostada oma kodu energiaprofiil ja seni on ilmnenud, et väga sageli oleks perel soodsam kehtiv elektripakett teise vastu vahetada. Sääraseid peresid leidub Eestis ilmselt kümneid tuhandeid, rääkis Eesti Energia jaeäri kommunikatsioonijuht Katriin Loorents.
Enamik erakliente kasutab praegu Kodu1 paketti, aga tegelikult oleks koos küttega võimalik valida viie teenusevariandi vahel. Peale selle saab kõigil juhtudel valida tavalise ja rohelise energia vahel. Tõsi, roheline energia on kallim ja selle kasuks on seni otsustanud umbes üks protsent rohelise maailmavaatega klientidest.
Kontrolli kord aastas
“Soovitav oleks oma elektripaketi sobivust kontrollida regulaarselt 12 kuu tagant,” sõnas Loorents. “Näiteks muutub kodune elektrikasutus märkimisväärselt, kui minnakse üle elekterküttele või loobutakse sellest.”
Samuti mõjutab tugevalt elektritarbimist vana külmiku ja pliidi vahetamine säästlikuma vastu. Elektritarbimine muutub, kui perre sünnib laps või ülikooliikka jõudnud noor kolib kodunt. “Kui midagi muutub, ei pruugi kunagi soodsaimaks osutunud pakett uutes oludes seda enam sugugi olla,” tähendas Loorents.
Kalkulaator appi
Nüüd on energiafirma lisanud oma e-teenindusse automaatse paketikalkulaatori, mille abil saab koduklient kontrollida, kas senine elektripakett on tema elektritarbimist arvestades soodsaim.
E-teenindusse sisse logides kuvatakse kliendile, kui palju maksaks ta aastas elektrienergia eest erinevate pakettide lõikes. Nõnda on lihtne pakettide maksumusi omavahel võrrelda ja näha, milline on ühe või teise paketi maksumus.
Kui klient ei kasuta praegu endale sobivaimat teenuseliiki, saab ta selle soovi korral kohe e-teeninduses ära vahetada. Paketi vahetamine on tasuta ja soodsama teenuse hind kajastub juba järgmisel elektriarvel.
Automaatne kalkulaator arvestab, kas kliendil on ühe- või kahetariifne elektriarvesti, ja analüüsib tagasiulatuvalt tema viimase 12 kuu elektri tarbimist. Selle põhjal arvutabki kalkulaator, kas klient kasutab tarbimiskoguseid arvestades endale sobivaimat paketti või on tal säästmiseks kasulik mõni muu valida.
Paketikalkulaatorit saavad kasutada Eesti Energia kodukliendid, kellel on kehtiv elektri- ja võrguleping ning kelle kohta on Eesti Energial olemas möödunud 12 kuu tarbimiskoguse info.
Kliendid, kellel ei ole võimalik automaatkalkulaatorit kasutada, saavad oma praeguse paketi sobivust kontrollida käsitsi täidetavate väljadega kalkulaatori abil.
Sisestamiseks vajalikud andmed leiab e-teenindusest, selleks tuleb minna oma lepingute jaotusesse, kus on näha nii tarbimiskoht, peakaitsme suurus kui info pinge kohta.
Vanaemale appi
Tihti pole inimestel internetti või käiks eakamatel elanikel pakettide võrdlemine üle mõistuse. Sel puhul võib Eesti Energia klienditelefonil 1545 helistades nõu küsida või büroosse kohale minna.
Aga appi saavad tulla nooremad sugulasedki. “Kui kellelgi elavad eakad vanemad maal ja neil on keeruline käia linnas büroos, saavad nad volitada kedagi enda eest e-teeninduses toiminguid tegema,” soovitas Loorents. “Selleks tuleb täita blankett, mille samuti leiab e-teenindusest.”
Seega võib oma lapsele või usaldusväärsele tuttavale anda volituse e-teeninduses oma elektripaketti kontrollida ja vahetada.