Vaadake, kui kiiresti sõidaks Rail Balticu kiirrong Pärnust Tallinna ja Riiga ning kui palju tuleks maksta pileti eest

Rail Balticu esialgse sõiduplaani kohaselt kasvab raudtee valmimise järel päevas väljumiste arv kümne aasta jooksul neljalt kuueni ning Tallinnast ja Pärnust saab lõunanaabrite pealinna ja ka Leetu-Poola sõita päevasel ajal iga kahe tunni tagant.

FOTO: Rail Baltic

Plaanide kohaselt seitsme aasta pärast valmiva Rail Balticu kiirrongid hakkavad Tallinnast väljuma kava järgi neli korda päevas, sõit Riia kesklinna kestab tund ja 42 minutit ning eeldatav piletihind on 38 eurot.

Pärnu ja Tallinna vaheline sõit kestaks 40 minutit ja maksaks praeguse arvestuse järgi 14 eurot. Pärnust Riiga jõudmiseks kuluks Rail Balticuga tund ja pileti eest tuleks maksta 24 eurot.

Rail Balticu esialgse sõiduplaani kohaselt kasvab raudtee valmimise järel päevas väljumiste arv kümne aasta jooksul neljalt kuueni ning Tallinnast ja Pärnust saab lõunanaabrite pealinna ja ka Leetu-Poola sõita päevasel ajal iga kahe tunni tagant.

Sõiduplaan näeb ette kõrvuti kuni 249kilomeetrise tunnikiirusega liikuvate kiirrongide kõrval kuni 200 kilomeetrit tunnis sõitvaid regionaalseid ronge ning teeb ettepaneku käivitada iga päev ka vähemalt ühe auto- ja öörongi Varssavisse ja Berliini.

Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.

Seni on algatatud seitse Rail Balticu detailse tehnilise projekteerimise hanget 11st, mis katavad 57 protsenti kogu Rail Balticu raudtee pikkusest. Eestis on tehnilise projekteerimise hanked käsil kogu tee ulatuses ehk Eesti-Läti piirist Tallinnani. Lätis ja Leedus on algatatud kaks detailse projekteerimise hanget neljast.

Tagasi üles