Riigikogulased toetavad Pärnu õhuvärava avamist

Kalev Vilgats
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pärnumaalt valitud riigikogu liikmed toetavad Pärnu lennujaama avamist rahvusvahelisteks regulaarlendudeks.

Pärnumaa saadikurühma liikmed Marianne Mikko (SDE), Kadri Simson (Keskerakond), Annely Akkermann (IRL) ja Andrei Korobeinik (Reformierakond) kohtusid Pärnu linnavalitsuse liikmetega, et arutada Pärnu lennuväljalt rahvusvaheliste lendude alustamise väljavaateid.

Tuge riigikogust

Korobeinik kaitses algul oma erakonnakaaslase, AS Tallinna Lennujaama nõukogu liikme Väino Linde seisukohta, et Tallinna lennujaamal ei tasu Pärnu avamine regulaarlendudeks ära. Parem on oodata aastateni 2013–2015, kui ehk õnnestub saada raha Euroopa fondist.

Mikko, Simson ja Akkermann Reformierakonnaga ei nõustunud, leides, et regionaalne lennujaam polegi isemajandav projekt, vaid siin peab olema toetus piirkonna arengusse.

Ühtlasi olid parlamendiliikmed seda meelt, et AS Tallinna Lennujaama juhatus vaataks uuesti läbi äraütleva vastuse Flybele ja esitaks tingimused, millega nõustumisel saaks Flybe suvel lende alustada.

Lõpuks murdis naiste jõud Korobeiniku vastupanu ja ta oli nõus Pärnu lennujaama maailmale avamist toetama.

Pärnu alla ei anna

AS Tallinna Lennujaama juhatuse liige Erik Sakkov ütles uudisteagentuurile BNS, et regulaarlendude teenindamiseks oleks vaja Pärnu lennujaam sisuliselt nullist üles ehitada. ”See on hoopis teine maailm, võrreldes sellega, et seal maanduvad väikesed Kihnu lennukid või mõnikord tšarterid,” selgitas Sakkov.

Sakkovi sõnutsi tuleks täies ulatuses remontida lennurada, varustada see korralike tulede ja navigatsiooniseadmetega. ”Meil on vaja rajada sinna maandumissüsteem. Ehitada tuleb meteojaam. Veel oleks tarvis pagasiveokit, jäätõrjeautot, lumepuhurit, kemikaalipuisturit ja päästeautosid ja teha korda terminal,” loetles ta.

Kõik kokku maksab umbes kümme miljonit eurot ja äriettevõte seda raha Pärnu lennujaama ei paiguta, sest ”see ei tasu ennast elu sees ära”.

Pärnu linn alla ei anna. Järgmisel nädalal viiakse majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile külakostiks äriplaan, mis on osa Pärnu lennujaama uuringust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles