Eesti suvepealinna reklaamib 15. septembrini tosin Helsingi linnaliine teenindavat trammi, iga sõidukit katab neli eri sisuga postrit. Samuti on Pärnut tutvustavad plakatid üleval paarikümnes Helsingi kesklinna trammipeatuses.
Helsingis sõidavad Pärnu reklaamiga trammid
„Kuna Pärnut külastatavate ravituristide arv on hakanud vähenema, teeb linn jõupingutusi, meelitamaks siia muid sihtrühmi. Seetõttu on kõnealune kampaania mõeldud eeskätt noorematele inimestele,“ selgitas Pärnu linnavalitsuse turismiarenduse peaspetsialist Orvika Reilend.
Pärnu abilinnapea Rainer Aaviku hinnangul on keskmisest eakama ravituristi asemel avastanud Pärnu võlud noored soomlased. “Eeskätt lastega pered, kellele Helsingist või selle lähiümbrusest Pärnusse tulla pole midagi keerulist,” täpsustas ta.
Helsinglastele mõeldud nähtavuskampaania hõlmab samuti eri reklaamvideoid, arvukaid sisuturunduse artikleid ja blogipostitusi, mis ilmuvad nii paberväljaannetes kui sotsiaalmeedias.
Pärnut kui reisisihtkohta tutvustavad trammid ja välireklaam on osa linnavalitsuse korraldatud turunduskampaaniast „Sukeldu Pärnusse“, mille eesmärk on meelitada soomlasi sügistalvisel perioodil Eesti suvepealinna puhkama.
Aaviku väitel on senisele kogemusele tuginedes valitud suund ja vahendid õiged: Pärnu paistab turundus-, reklaami- ja turismiekspertide kinnitusel hästi silma. “Meie turunduskampaaniad on julged, eristuvad ja, mis olulisim, need töötavad,” kinnitas abilinnapea.
Pärnu linnavalitsus korraldab Soomes madalhooaja kampaaniat neljandat korda ja see läheb maksma 50 000 eurot.
Peale põhjanaabrite pealinna kestab sama sisuga kampaania Lätis, kus Riia Kronvalda parki pandi eelmisel nädalal üles 12 Pärnu-teemalise sõnumiga kiike, mille eesmärk on meelitada lätlasi madalhooajal meile puhkama tulema. Käsitsi maalitud puitkiiged kannavad lätikeelset sõnumit “Pärnu asub kohe ümber nurga”.
Rainer Aaviku arvamuslugu Pärnu turismiedenduse kohta saab lugeda homsest Pärnu Postimehest.