Mark Soosaar: Pärnu linnavalitsuse finantsprognoos kahjustas nii Pärnu kui Eesti mainet

2013. aastal korraldatud arhitektuurivõistluse võidutöö “KGAMMP” Poola büroolt WXCA.

FOTO: Urmas Luik

Oli 2012. aasta kuldne sügis, kui tollase linnapea Toomas Kivimägi ja abilinnapea Romek Kosenkraniusega Veneetsia arhitektuuribiennaalil käisime. Sadakond riiki näitas rahvus­paviljonides oma ehituskunst­nike loomingut ja urbanistlikke visioone.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

La Gardini pargis on 19. sajandist siiani toimunud igal paaritul aastal üleilmsed kunstinäitused ja 20. sajandi lõpust igal paarisaastal arhitektuurinäitused. La Biennale di Venezia egiidi all toimub veel Euroopa vanim filmifestival ning terve rida teatri- ja muusikafestivale.

Külalisi meelitavad nad kokku üle miljoni ja tegemist on täielikult isemajandava projektiga, mis katkes vaid kahe suure ilmasõja ajal. Rahuaastatel on biennaal üha kasvanud nii kõrgusesse kui laiusesse.

Ammu ei mahu rahvuspaviljonid enam La Gardini parki, neile on leitud uusi paiku Napoleoni-aegses Arsenales, kirikutes, palazzo’des, korterites, tänavatel, naabersaartelgi. Näiteks sellesuvine Eesti ekspositsioon Kris Lemsalu teostuses paikneb kunagises tehasehoones Giudecca saarel, San Marco väljakust otse üle ­mere.

Tagasi üles