Sisukord
Arvamus
Postimees

Mark Soosaar: Pärnu linnavalitsuse finantsprognoos kahjustas nii Pärnu kui Eesti mainet

4 min lugemist
2013. aastal korraldatud arhitektuurivõistluse võidutöö “KGAMMP” Poola büroolt WXCA. FOTO: Urmas Luik

Oli 2012. aasta kuldne sügis, kui tollase linnapea Toomas Kivimägi ja abilinnapea Romek Kosenkraniusega Veneetsia arhitektuuribiennaalil käisime. Sadakond riiki näitas rahvus­paviljonides oma ehituskunst­nike loomingut ja urbanistlikke visioone.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

La Gardini pargis on 19. sajandist siiani toimunud igal paaritul aastal üleilmsed kunstinäitused ja 20. sajandi lõpust igal paarisaastal arhitektuurinäitused. La Biennale di Venezia egiidi all toimub veel Euroopa vanim filmifestival ning terve rida teatri- ja muusikafestivale.

Külalisi meelitavad nad kokku üle miljoni ja tegemist on täielikult isemajandava projektiga, mis katkes vaid kahe suure ilmasõja ajal. Rahuaastatel on biennaal üha kasvanud nii kõrgusesse kui laiusesse.

Ammu ei mahu rahvuspaviljonid enam La Gardini parki, neile on leitud uusi paiku Napoleoni-aegses Arsenales, kirikutes, palazzo’des, korterites, tänavatel, naabersaartelgi. Näiteks sellesuvine Eesti ekspositsioon Kris Lemsalu teostuses paikneb kunagises tehasehoones Giudecca saarel, San Marco väljakust otse üle ­mere.

21.09.2019 25.09.2019
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto