Lasteaed, kus igast mudilasest võib kasvada liider

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tahkuranna lasteaia-algkooli direktor Kerli Õismets ja “Liider minus endas” programmis koolide tugiisik Cätlin Juursalu tutvustavad mudelit läbivat seitset harjumust, mille nimekiri lasteaia koridori seinale üles pandud.
Tahkuranna lasteaia-algkooli direktor Kerli Õismets ja “Liider minus endas” programmis koolide tugiisik Cätlin Juursalu tutvustavad mudelit läbivat seitset harjumust, mille nimekiri lasteaia koridori seinale üles pandud. Foto: Urmas Luik

Äsja 38. aastapäeva tähis­tanud Tahkuranna lasteaed katsetab õppemudelit “Liider minus endas” (LME), mille eesmärk on arendada lastes juhiomadusi ­nagu ise otsustamist ja vastutust.

Alguse sai lapse kui liidri idee Ameerikast, kus ühe sealse kooli direktor Muriel Summers sellise haridusprogrammi koos õpetajate, tööandjate, lapsevanemate ja kogukonna liidritega välja töötas.

Programmi loojad ja pooldajad leiavad, et praegune koolisüsteem paneb rõhku liialt akadeemilisele tugevusele, jättes tähelepanuta sotsiaalsed oskused. LME-koolides pööratakse kirjelduse järgi aga palju tähelepanu õpilaste oskusele sõlmida häid suhteid, juhtida rühmi, rakendada uusi ideid ja muudele liidrile vajali­kele hoiakutele-harjumustele.

Kogu õppimissüsteem on üles ehitatud seitsmele harjumusele ehk eluväärtusele, mille on koondanud Ameerika juhtimiskonsultant Stephen Richards Covey. Lastele on õpitava omandamine tehtud mänguliseks, väärtused jõuavad kohale vahvate tegelastega raamatute ja multifilmide kaudu.

Tahkuranna lasteaed liitus LME-pilootprojektiga eelmisel ­suvel. Lasteaia direktor Kerli Õismets selgitas, et tegelikult on kõik need väärtused tuttavad, kuid selleks, et neid edasi anda süsteemselt ja edukalt, on ühtne programm väga hea vahend.

Tagasi üles