Uute autode müügiedetabelisse pürivad gaasiautod

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Septembris tegi Pärnu uute autode müügitabelis raketilennu Volkswagen.
Septembris tegi Pärnu uute autode müügitabelis raketilennu Volkswagen. Foto: Eero Vabamaegi/Postimees

Septembris tegi Pärnu uute autode müügitabelis raketilennu Volkswagen, mille mudeleid vuras salongist välja 50.

Møller Auto Pärnu esinduses olid septembris “hullud päevad”, sest salongis pakutava teisegi automargi Škoda müüginumber oli kõrge: Tšehhi autotootja mudeleid ostsid huvilised eelmisel kuul Pärnus 26. Sellega vallutas automüügifirma ligemale poole septembrikuisest suvepealinna autoturust.

Møller Auto Pärnu esinduse juhataja Raido Lembitu sõnade kohaselt avaldasid firma eelmise kuu müüginumbritele mõju üks suurost ja gaasiautode müügi kasv.

“Kui rääkida erisustest, siis eelmisel kuul loovutasime 27 Volkswagen Golf Varianti kogu Eestis tegutseva ettevõtte tellimusena. Ülejäänud müük läks tavapäraselt,” kommenteeris Lembit.

“Eraldi tasub mainida, et müüdust moodustasid suure osa CNG-tehnoloogiaga autod: 76st 39 olid gaasiautod. Gaas on praegu kõige odavamat kilomeetri hinda pakkuv kütuseliik ja selle puhul ei pea klient tegema erilisi kompromisse. Ennustame lähitulevikus plahvatuslikku CNG-gaasiautode müügi suurenemist,” selgitas Lembit.

Lembitu hinnangul püsib autoturg stabiilsena. Enim mõjutavad tema ütlust mööda uute masinate müüki tootjatele kehtestatud keerulised reeglid kütusekulu ja heitkoguste arvutamisel (WLTP). Need piiravad tootmismahte ning mudelite ja eri mootorivalikute võimalusi. “Kahjuks kerkib sellega keskmine hinnatase,” seletas ta.

Müügiesinduse juhi sõnutsi on uute mudelite turule laskmine aeglustunud autotööstuse moe muutmise vajadusest lähtudes. Nüüdsest arendab enamik suuri autotootjaid elektrisõidukeid, kuid sellega läheb veel natuke aega. Samuti tekib vajadus investeeringuteks laadimistaristusse. “Autotööstus on sisenenud teatud mõttes üleminekuperioodi, mida ühelt poolt mõjutavad muudatused Euroopa Liidu direktiivides, teiselt poolt toote- ja taristuarendus. Arvestama peab ka tarbija kohanemisvõimega,” märkis Lembit.

Toyotasid ja Opeleid müüdi septembris 15, Peugeot’sid ja Citroëne kaheksa.

Eelmisel kuul läks Pärnus kaubaks 139 uut sõiduautot ja 18 tarbesõidukit. Mullu septembris leidis siin linnas omaniku 112 tuttuut masinat. Augustis osteti Pärnus 154 uhiuut autot.

Üheksa kuuga on Pärnus müüdud 1326 uut autot, mida on 43 võrra rohkem kui eelmisel aastal sama ajaga.

Kasutatud autode statistika järgi, kus ei kajastu kõik Pärnus müüdud pruugitud autod, läks eelmisel kuul kaubaks 100 sõiduautot ja neli tarbesõidukit. Pärnu müügisalongidest on sel aastal ostetud 922 kasutatud sõidukit, mida on kolme võrra vähem kui aasta tagasi.

Tagasi üles