Kuno Erkmann: Õppesõiduväljakul ei kihutata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sisekaitseakadeemia Paikuse uuel autodroomil tehakse kõik, et müra minimeerida.
Sisekaitseakadeemia Paikuse uuel autodroomil tehakse kõik, et müra minimeerida. Foto: Urmas Luik

Soovitan kõigil, kes tunnevad huvi sisekaitseakadeemia Paikuse õppekeskuse alarmsõiduraja laiendamise vastu, käia esmalt tulevase raja asukohta vaatamas. Lagunenud aiamajad, võssa kasvanud põllulapid, puude alt leiab taarat ja süstlaid. Sisekaitseakadeemia tahab selle asemele rajada õppesõiduväljaku, mis sarnaneb rohkem Aide autokooli harjutusväljaku kui Audru ringrajaga.

Tulevased politseinikud ei õpiks seal mitte autoga kihutama, vaid libedal teel takistusest mööduma, slaalomit, kurvis pidurdama ja teisi sõiduvõtteid, mis on kasulikud igale autojuhile. Korraga harjutab väljakul neli kuni seitse sõiduautot, mille kiirus ei ületa 70 kilomeetrit tunnis. Sõiduharjutust teeb üks auto korraga, helialarmi ei kasutata selle käigus.

Samasuguseid harjutusi teevad politseinikuks õppijad praegu õppekeskuse Kalda tee servas platsil, mis on väike ja ohtlik. Uuel õppesõiduväljakul oleks näiteks kunstkattega libedarada, mis annab autojuhile tunnetuse, kuidas masin libedaga käitub.

Tagasi üles