Saada vihje

Linnaorkestri hingedeaja kontsert toob esile õnne ilu ja valu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Theodor Sink mängib haruldasel ajaloolisel tšellol, mille on valmistanud Prantsuse pillimeister ­Auguste ­Sébastien Bernardel 1842. ­aastal.
Theodor Sink mängib haruldasel ajaloolisel tšellol, mille on valmistanud Prantsuse pillimeister ­Auguste ­Sébastien Bernardel 1842. ­aastal. Foto: promo

Tšellist Theodor Sink laseb hingedeaja eel koos pärnakatega pillikeeltel valla kolm tundmust, mis peidavad end eeskujuliku kodaniku maski taha, samal ajal kui hing kisendab ja nutab. Mask moondub sisepingeist karikatuurseks, kuid ei pragune.

Pärnu linnaorkestri hingedeaja eelse kontserdi “Ilu ja valu” mõtteliin on üle aegade sama: alates Inglise renessansiaegsest ballaadist, mis peitub ­Tõnu Kõrvitsa “Pisarate fantaasias”, ­läbi Joseph Haydni, Dmitri Šostakovitši ja Lepo Sumera teose.

“Neis kõigis heliseb tundmus ja inimlik aimus, et õnn on võimalik elus ette tulevatest raskustest ja valust hoolimata,” tutvustas linnaorkestriga parajasti ettevalmistatavat kava peadirigent Kaspar Mänd.

Kommentaarid
Tagasi üles