Pärnumaalt on Ajujahile esitatud seitse äriideed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Möödunud hooajal osales Ajujahi konkursil start-up ettevõtte Cognitive Billboard, kes said 30 parema sekka, kuid kaasasutaja Oliver Stimmer loodab uuendusliku tarkvaralahenduse esimesena suurematesse massidesse viia.
Möödunud hooajal osales Ajujahi konkursil start-up ettevõtte Cognitive Billboard, kes said 30 parema sekka, kuid kaasasutaja Oliver Stimmer loodab uuendusliku tarkvaralahenduse esimesena suurematesse massidesse viia. Foto: Johan-paul Hion/ajujaht

Praeguseks on Ajujahile Pärnumaalt laekunud seitse äriideed ja korraldajad pikendasid visoonide esitamise tähtaega pühapäevani. Eesti äriinglite toel on mõtete elluviimiseks jagatav rahasumma kasvanud rekordilise 140 000 euroni.

Tähtajaks oli Pärnumaalt esitatud seitsmest ideest üks info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) ning üks turismi- ja  teenusmajanduse vallast. Ülejäänud viis tiimi liigitavad oma mõtte muu kategooria alla. Möödunud hooajal laekus kodumaakonnast konkursile 16 äriideed.

Esimest korda toetavad Eesti ingelinvestorid üht Ajujahil osalevatest tiimidest 65 000 euroga, tõstes konkursil väljajagatava rahasumma rekordilise 140 000 euroni. Investeeringu teevad Eesti äriinglite võrgustiku (EstBAN) eestvedamisel kümmekond kohalikku ja välismaist jõukat inimest, kellega ühinevad Ajujahi žürii liikmed ja korraldajad.

Investeerijaid juhib EstBANi president ja investor Ivo Remmelg. “Ehkki Ajujaht julgustab inimesi tegema elus kannapööret,  näeme igal aastal kõrvalt, kuidas jälle mõni suure potentsiaaliga äriidee jääb rahastuse puudumise tõttu teostamata. Väga raske on ju loobuda põhitööst ja öelda perele, et “järgmine kuu palka ei saa, sest hakkame oma äri ehitama”. Tahame nüüd aidata ühel alustaval tiimil kiiremini jalad alla saada, et head ideed ellu viimata ei jääks,” rääkis Remmelg.

Korraldajate arvates muudab investorite liitumine Ajujahi aina atraktiivsemaks kohaks, kust oma äriga alustada. “Võites konkursi, investorite südamed ja mõne toetaja eriauhinna, on võimalik ühel tiimidest saada oma idee elluviimiseks 100 000 eurot,” ütles Ajujahi tiimijuht Harri Tallinn.

Investeeringule kandideerivad kõik Ajujahi arenguprogrammis osalevad ehk 30 hulka jõudnud meeskonnad. Rahasaaja valib välja kõigi äriinglite seast moodustatud kolmeliikmeline rühm.

Praeguseks on Ajujahile esitatud üle 200 äriidee ja neid saab veel välja käia pühapäevani konkursi kodulehel.

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss, mis pakub tipptasemel mentorlust, koolitusi ja rahastust. See on hoogu andnud ettevõtetele nagu Bolt, Bikeep, Click & Grow, GoWorkaBit, FoodDocs, UpSteam, Groveneer. Viimase aastaga on Ajujahist välja kasvanud idufirmad kaasanud üle 12 miljoni euro väärtuses investeeringuid.

Märksõnad

Tagasi üles