Neli Pärnumaalt esitatud äriideed pääses Ajujahi järgmisse vooru

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pildil eelmise hooaja Ajujahi võitja Tallinna tehnikaülikooli keemiatudengite ettevõte Timey.
Pildil eelmise hooaja Ajujahi võitja Tallinna tehnikaülikooli keemiatudengite ettevõte Timey. Foto: Carl-Ruuben Soolep

Ajujahi konkursil selgus 104 äriideed, mis pääsesid eelvoorust edasi. Pärnumaalt esitatud 11 ideest valiti välja neli.

Pärnu ettevõte Woodspot OÜ mõtles välja veebipõhise platvormi, kuhu tuuakse kokku kõik metsamaterjaliturul tegutsevad firmad. Pakutakse ettevõtetele võimalust jagada platvormil hinnainfot ja samal ajal olla kursis turu olukorraga. See teeb infohaldamise firmadele kergemaks ja turu läbipaistvamaks.

TravelInspi idee on veebiportaal, mis aitab teha reisiotsuseid. Keskkond ühendab endas inspiratsiooniallika ja praktilise info omadused, misläbi kasutajal on lihtne teha reisivalikuid.

Veel on Pärnumaalt pärit idee, mis kannab lasteaia-eakatekodu nimetust. Tegemist on organisatsiooniga, kus on loodud keskkond põlvkondadevaheliseks koosolemiseks ja õppeks. Seeläbi luuakse lisaväärtust nii eakatele, tõstes nende elukvaliteeti, kui ka lastele, luues neile keskkonna, õppimaks eakatelt ja eakatega koos.

Prügihundi tiimi idee on insenertehniline lahendus igapäevase pakendiprobleemi kaotamiseks, vältimaks pakendite pihustumist keskkonda ja vähendamaks kulutusi prügiveole.

Ajujahi žürii valib kümne päeva pärast nende seast välja 30, kes pääsevad väärtuslikku arenguprogrammi.

Ettevõtluse arendamise sihtasutuse strateegia ja tootearenduse valdkonnajuht Inge Laas oli üks neist, kes hindas Ajujahi ideid, mida laekus kokku 294. Laas kinnitas, et põnevad äriideed ei ole maailmas otsa lõppenud. “Eesti inimesed on leidlikud. Silma jäi mitu huvitavat ideed, mis keskendusid laste sotsiaalsete oskuste arendamisele, kaasates näiteks vanemat generatsiooni, nutikaid äppe või spetsialistide abi. Ideede esitanute profiilist võib välja lugeda, et Ajujahi kiirendit hindavad noorte kõrval järjest rohkem kogenud ettevõtjad,” rääkis Laas.

Edasipääsenud ideedest pärineb 26 info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, 20 sotsiaalse ettevõtluse, 13 turismi ja teenusmajanduse, kaheksa energeetika ja keskkonna, seitse loomemajanduse, viis tööstuse ja disaini ning neli tervise ja biomeditsiini valdkonnast. 21 edasipääsenut märgiti muu kategooria alla.

Märksõnad

Tagasi üles