Arvustus: Visioon unelmate maailmast

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Omaette väärtuse andis õhtule Vello Pähna dirigeeritud orkester ja tõepoolest väga hästi kõlanud ooperikoor. Maailmatasemele tõstis selle aga Metropolitan Opera lavalt Pärnu kontserdimajja tulnud sopran Olga Mykytenko. Pilt on tehtud kontsertettekandele eelnenud proovis.
Omaette väärtuse andis õhtule Vello Pähna dirigeeritud orkester ja tõepoolest väga hästi kõlanud ooperikoor. Maailmatasemele tõstis selle aga Metropolitan Opera lavalt Pärnu kontserdimajja tulnud sopran Olga Mykytenko. Pilt on tehtud kontsertettekandele eelnenud proovis. Foto: Veljo Poom/Rahvusooper Estonia

Pärnule oli läinudnädalane “Surnud linna” kontsertettekanne sündmus, eriti arves­tades asjaolu, et just ­nimelt Pärnus toimus taasavastatud väärt­teose esmaettekanne Eestis.

Austria helilooja Erich Wolfgang Korngoldi ooper “Surnud linn” kuulub tema tuntumate ja armastatumate teoste hulka. Ooper esietendus 4. detsembril 1920 Hamburgi riigiooperis ja sai lühikese aja jooksul tuntuks ja hinnatuks.

Giacomo Puccini ja Richard Straussi loomingust inspiratsiooni ammu­tanud ooperit esitati paljudel Euroopa lavadel natsionaalsotsialistide võimuletulekuni Saksamaal, nemad keelus­tasid Korngoldi loomingu. Kuid Korngoldi tähelend jätkus Ameerika Ühendriikides, kus ta kirjutas muusika paljudele Hollywoodi menufilmidele.

Tänapäeval jätkab ooper taas võidukäiku kõikjal maailmas ja jõudis nüüd ka Eestisse, kõlades Eesti kontserdilavadel täispikkuses esimest korda.

Tagasi üles