Saada vihje

Kalev Vilgats: Hiinaga ja Hiinata (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ehitajate tee on juba praegu oma võimete piiril. Mis juhtuks siis, kui see tee peaks hakkama ühendama kaubajaama lennujaama ja sadamaga?
Ehitajate tee on juba praegu oma võimete piiril. Mis juhtuks siis, kui see tee peaks hakkama ühendama kaubajaama lennujaama ja sadamaga? Foto: Urmas Luik

Äsjasel Pärnumaa arengukonverentsil “Kas raudtee all või peal – Rail Baltic ja Pärnumaa tulevik” ei saanud me taas läbi Hiinata. Peab tunnistama, et Hiina tõuseb lähikümnendil oluliseks teguriks paljude riikide ja suurte projektide elus. Ent hiinlased pole heategijad, vaid külmalt majanduslikult kalkuleerijad.

Euroopa Liidult ootaks ühtset Hiina-poliitikat, aga selles tõenäoliselt kokku leppida ei suudeta. Hiina on huvitatud nii Euroopa turust, uuest tehnoloogiast kui Euroopa Liidu poliitilisest mõjutamisest.

Võimaliku Hiina-mõõtme tõi arengukonverentsile sisse osaühingu Skepast & Puhkim konsultant Ivan Gavrilov, kes tutvustas Rail Balticu Pärnu kaubajaama ühendusvõimaluste uuringut.

Tagasi üles