Romek Kosenkranius: Meie ja sillad (3)

Romek Kosenkranius
Copy
Pärnu linnavalitsus on otsustanud asuda jõuliselt sillaprobleemide lahendamise kallale. Kui kulud ei osutu ülemäära suureks, on plaan A igal juhul uue silla ehitamine.
Pärnu linnavalitsus on otsustanud asuda jõuliselt sillaprobleemide lahendamise kallale. Kui kulud ei osutu ülemäära suureks, on plaan A igal juhul uue silla ehitamine. Foto: Mailiis Ollino

Ülemöödunud nädalal linnavalitsusse jõudnud uuring, mille korraldas Pärnu Kesklinna silla remondiks projekti koostama pidanud OÜ Selektor, ei toonud meile väga palju uusi teadmisi silla seisukorra kohta. Et silla tehniline seisund ei ole kiita, on kõigile teada ja keegi ei kahtlegi selles, et Kesklinna sild vajab lähiajal remonti. Segadust tekitas pigem asjaolu, et uuring ei vastanud mitmele tähtsale küsimusele, mis kerkisid päevakorda linnavalitsuse teede peaspetsialisti Jaak Kanniste tellitud ekspertiisis Kesklinna silla uuringu kohta. Ekspertiisi koostanud Tallinna tehnikaülikooli sillaehituse emeriitprofessor Siim Hiidnurm ja sillaehituse professor Juhan Hiidnurm OÜ Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroost andsid Selektori koostatud sillauuringu-dokumendile üsna vastuolulise hinnangu ja tekitasid veel rohkem küsimusi.

Näiteks oleks mindki huvitanud väga vastus küsimusele, kas Kesklinna sild on avariiline või millal ta muutub avariiliseks. Kas see peab veel vastu või tuleb seal kohe seada sõidupiirangud? Kas keelata mitme bussi korraga sillale sõitmine või muuta sild ajutiselt üherealiseks, paigaldades mõlemasse otsa sillaületust reguleerivad foorid? Kas on mingid olulised tööd, mida peaksime tegema kohe ja enne, kui sild kapitaalremonti läheb?

Eelmisel nädalal, pärast volikogu istungit, kohtusime uuesti silla uuringu koostajatega ja püüdsime leida neile küsimustele ühiselt vastuseid. Eksperdid kinnitasid meile, et Kesklinna sild küll ei vasta “Euroopa-ülesele normatiivsele liikluskoormusele, kuid silla projektijärgne kandevõime on lubatud piirides”. Sild polevat avariiline ja me ei pea seal rakendama liikluspiiranguid.

Kommentaarid (3)
Copy

Märksõnad

Tagasi üles