Mark Soosaar: Kas põrutame otse pasunasse või...?

Hispaania kahe arhitektuuribüroo Acha Arquitectos ja Bilbao Architecture Teami visioon, kuidas Pärnu Kesklinna sild (Suursild) ümber kujundada.

FOTO: Erakogu

Selleks, et tants Pärnu linnasüdame sildade ümber ei lõpeks õlekõrre, põie ja viisu moel Emajõe vetes, on käes viimane aeg langetada sillaehituse edasimineku otsus ning teha see emotsioonideta, adekvaatsetele uuringutele toetudes ja linna rahakotti realistlikult hinnates. Samal põhimõttel tasub toimida kahe silla vahel oma sündi ootava Läänemere kunstisadamaga (LKS).

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Kõik kolm sel sajandil tellitud uuringut näitavad, et mõnisada meetrit ülemjooksu poole planeeritav sild ei vii liiklust Suursillalt minema, sest uuel sillal hakkab jõge ületama poole vähem autosid, kui neid jääb vanale sillale. Linna tänavavõrgustik sarnaneb meie endi vereringega ja linnasüdamest hargnevad peamised arterid paiknevad nii, et Pärnu süda pumpab liiklust edaspidigi Riia, Tallinna ja Haapsalu maanteed pidi sisse-välja. Ja need kaks viimast suunda toovadki peakoormuse Suursillale.

Tagasi üles