Nüüdismuusika päevad keskenduvad muusikaõpetusele

Pärnu nüüdismuusika päevade teema on kompositsioonimudelid ja viga süsteemis.

FOTO: Urmas Luik

Tänavu uurivad Pärnu nüüdismuusika päevad muusikat kui süsteemi. Korraldajad utsitavad osalejaid tutvuma kaose, bifurkatsiooni (kaheks hargnemine, jagunemine, L. V.), mängu ja evolutsiooni mõistega. 2020. aasta festivali teema on kompositsioonimudelid ja viga süsteemis.

Kavas on sümpoosion, kontserdid, näitus ja töötuba. Festival algab homme Koidula gümnaasiumis kompositsiooni töötoaga, kus valmib teos “Suur vaikus. Ludus finalis”, mis kantakse koolis ette järgmisel laupäeval. 

Neljapäeval avatakse Pärnu linnagaleriis Tallinnas elava USA helilooja ja multimeediakunstniku Paul Beaudoini kureeritud näitus “Veaesteetika”, mis moodustab osa samal päeval algavast Pärnu Fotofestist.

Reedel ja laupäeval arutletakse Pärnu muuseumis sümpoosionil muusikaõpetuse üle. Diskussiooni teema on muusikamatemaatika käsiraamat, põhikooli kompositsiooniõpetuse väljatöötamine ja digitaalsete õppevahendite kasutajasõbralikkus. Samuti küsitakse: mida peaks muusikatunnis üldse õpetama ja mis on muusikaõpetuse eesmärk?

“Üldhariduskooli muusikaõpetajad kurdavad ajapuuduse üle. Nende õpetamist jälgides on võimalik täheldada, et tihti keskendutakse tunnis pisiasjadele. Näiteks seikadele heliloojate elulugudest või üksikteostele, mis tegelikult ei ole tähtis info,” märgivad festivalikorraldajad. “Arutelu käigus võiks püüda otsida vastust küsimusele, missuguste teadmisteta pole muusikast arusaamine võimalik.”

Sümpoosionil osalevad programmeerija Andres Kütt, filosoof Oliver Laas ja helilooja Atte Tenkanen. Praktilisi kogemusi vahendavad helilooja ja muusikateadlane Gerhard Lock, pilliehitaja Heini Soobik ja flötistist programmeerija Tarmo Johannes.

Kultuuriklubis Tempel kõlab reede õhtul Ameerika avangard- helilooja William Basinski teos “The Disintegration Loops 1.1”, mida kommenteerib Beaudoin.

Nüüdismuusika päevi veab eest Eesti Arnold Schönbergi ühing. Esimene festival toimus Pärnu lastemuusikakooli saalis aastal 1988.

Tagasi üles
Back