Saada vihje

Anvar Salomets: Meil on ainult üks Rail Baltic

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rail Baltica esimese viadukti nurgakivi panekul viibisid ka raudteeprojekti vastased, ent protestidele ja petetitsioonidele vaatamata liigub projekt praegust raudteekoridori mööda edasi.
Rail Baltica esimese viadukti nurgakivi panekul viibisid ka raudteeprojekti vastased, ent protestidele ja petetitsioonidele vaatamata liigub projekt praegust raudteekoridori mööda edasi. Foto: Mihkel Maripuu

Arvamusuuringud kinnitavad, et toetus Rail Balticu (RB) kiirraudteele on suur, omavalitsused ootavad kohalikke peatusi, et regioonides läheks elu käima, ja projekt on jõudnud ehitusfaasi. Samal ajal püüab osa huvigruppe külvata segadust, justkui poleks raudteekoridor paigas või RB rajamise üle otsust langetatud.

Arvestades, et RBst on kõneldud, kirjutatud, selle üle diskuteeritud paarkümmend aastat, võib julgesti väita, et avalikkus teab RBd kui raudteed, mis kulgeb Tallinnast läbi Pärnu Riiga ja sealt edasi Lääne-Euroopa suunal. See markeerib juba 2011. aastal tehtud otsust, mille kohaselt on RB-nimeline raudtee määratud kulgema läbi Pärnu, mitte läbi Tartu ega Viljandi.

Seega, rääkida veel nüüdki RB kori­dori mis tahes alternatiividest on viljatu tegevus, millel on vaid hüpoteetilise mõttemängu väärtus. Nii luuakse arvamusuuringutega, milles küsitakse, kuhu inimesed raudteed soovivad (või ei soovi), väärarusaamu, ­nagu oleks endiselt võimalik paigutada raudteed ükskõik kuhu mujale.

Kommentaarid
Tagasi üles