Sellist arusaama on mõni teadlane defineerinud kui ökoloogilist vaadet, eelkõige inimese ja looduse tiheda seose mõistes. Keskkonnafilosoofia üks harusid – süvaökoloogia lähtub arusaamast, et kõigel elaval on väärtus, mis ei sõltu sellest, millise väärtuse inimene konkreetsele liigile annab. Seetõttu puudub inimesel õigus loodust piiramatult hävitada, et rahuldada oma tarbimisvajadus. See on meie ratsionaalse, tehnilise, teadusliku mõtteviisiga mõnes mõttes tasakaalus, sest teadus mõistab suurepäraselt, kui vähe me maailma toimimisest teame. Näiteks ei tea me suurt midagi seentest. Seeni arvatakse olevat kolme miljoni liigi ümber, ent teadus on suutnud neist kirjeldada umbes 100 000, osale neist vaid nime andes.
Peale selle on teaduse ajalugu palistatud üha uutest avastustest, mis eelmised ümber lükkavad, ja nii saamegi kokku suure küsimärgi: kuidas me teame, mis on hea, tulevikku viiv otsus, eriti kriitilisel ajal? Abi võiks olla põhimõtetest, jätkusuutlikkuse alusprintsiipidest. Need toetuvad ühele tundele: armastusele.
Kuidas ära tunda, kas minul inimesena on see uue ajastu ilmavaade, mis juhiks mind õigeid otsuseid tegema? Äkki nõuab see enese kardinaalset muutmist? Julgen väita, et pigem on tegu meenutamise, kojutuleku, eneseleidmisega. Inimese ökoloogiline maailmavaade, identiteet, inimese ja looduse üheksolemine annavad endast sageli märku tunnete kaudu. Armastus jõuab meieni teinekord läbi valu, kui meid häirib ja paneb nutma vaatepilt purustatud elupaikadest, surmatud loomadest või koduta jäänud lindudest. Muretunnetus meenutab meile küsimust, aga võib-olla vastustki, miks me siin Maal üldse oleme.