Saada vihje

Heli Tooman: Tulevik – mõtestamise meistriklass

Viimases veebiseminaris ütlesid õpilased Pärnu kolledži turismimajanduse dotsent Heli Toomanile, et nad ei mõelnud varem, kui oluline on õppejõu roll õppimisprotsessis ja kui keerukas on ise ­õppida, eelkõige õpitavat mõtestada.
Viimases veebiseminaris ütlesid õpilased Pärnu kolledži turismimajanduse dotsent Heli Toomanile, et nad ei mõelnud varem, kui oluline on õppejõu roll õppimisprotsessis ja kui keerukas on ise ­õppida, eelkõige õpitavat mõtestada. Foto: Urmas Luik

Neljas Academia Pernaviensise mõttekoda toimus veebiseminarina, kus teemal “Tuleviku oskused ja tule­viku haridus” kõneles Tartu ülikooli majandusteaduskonna professor Raul Eamets.

Professor tõi ettekandes esile koroonakriisi eriolukorrast tuleneva ­mõju kaubandusele, transpordile, turismile ja meelelahutusele, samuti tarneahelate katkemisest ja ekspordinõudluse kahanemisest tulenevad toi­mejõud. Pikemaajalised mõjud tähendavad aga strukturaalseid ja tarbimisharjumuste muutusi, uusi töötamisvorme, tarneahelaid ja tegevusvaldkondi.

Kerkib esile küsimus, kui hästi suudetakse tulevikku ennustada? Millised on megatrendid ja milliseid oskusi läheb inimestel tulevikus tarvis?

Viimased kuud on tõenäoliselt ­segi paisanud paljud senised arusaamad haridusest, õppimisest ja õpetamisest, ka vajalikest oskustest ja pädevustest. Eriolukorra sunnil suutis tavapäraselt üsna jäik haridussüsteem vägagi kiiresti kohanduda ja õppetööd muutunud tingimustes jätkata.

Tagasi üles