Endel Oja: Lihtsad arvud ehk Rail Baltic kui silmamoondus

Endel Oja
, majandusdoktor
Copy
Endel Oja soovitab kolme Balti riiki läbiva Rail Balticu alternatiiviks Tallinn-Pärnu raudtee rekonstrueerimist. 
Endel Oja soovitab kolme Balti riiki läbiva Rail Balticu alternatiiviks Tallinn-Pärnu raudtee rekonstrueerimist. Foto: eskiis

Kui plaaniksime sõita piki Rail Balticut (RB) Tallinnast Pärnu, tuleb rongi tavapärane kiirus umbes 234 kilomeetrit tunnis ja Pärnusse jõudmiseks kuluks meil 42 minutit, kuid selleks on vaja investeeringut raudtee ehitusse üle miljardi euro. Samal ajal peame ­arvestama kiirraudtee ehitamisega edasi Läti piirini, sellele kuluks veel 600 miljonit eurot.

Vaata ka Rail Balticu koordinaatori Kristjan Kaunissaare vastulauset "Lihtsustuste võlu ja valu". 

Veel tuleb ehitada 13 raudtee­jaama, kusjuures Balti jaama ja Pärnu vahel on praegu 18 jaama olemas, paljudesse neist tekiks siis kaks jaama (näiteks Saku või Rapla). RB peatused rajatakse asulatest üldjuhul kuni kahe ja poole kilomeetri kaugusele, kuhu reisijaid peab eraldi sõidutama. Tasub teada, et Euroopa ühendamise rahastu (CEF) ei finantseeri kohalike jaamade ehitamist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles