Graafik Autoturg näitab kosumise märke

Copy
Foto on illustratiivne.
Foto on illustratiivne. Foto: Tairo Lutter

Uut autode müük on pärast koroonakriisi veidi kosunud, kuid võrreldes eelmise aastaga on märksa kesisem.

Pärnus müüdi juunis 89 uhiuut autot. Sõiduautosid läks kaubaks 81 ja tarbesõidukeid kaheksa. Automarkidest osutus ostjate seas populaarseimaks Toyota.

Toyota mudeleid läks eelmisel kuul Pärnus kaubaks 20. Volkswageneid vuras salongist välja 15, Škodasid 13, Kiasid 8, Peogeot’sid, Citroëne ja Daciaid viis.

 

Kõige menukamad automudelid olid Toyota Corolla ja Škoda Octavia, mida osteti seitse, Toyota RAV4 ja Volkswagen Tiguane kuus ning Kia Ceede neli.

Mullu juunis müüsid Pärnu autofirmad 94 uut sõiduriista.

Mais veeres Pärnu autosalongidest välja 86 tuttuut masinat.

 

Poole aastaga on Pärnu autoettevõtted müünud 552 uhiuut sõidukit – see on 290 võrra rohkem kui aasta tagasi.

Kasutatud autosid müüdi Pärnu 11 salongi statistika järgi eelmisel kuul 101. Läinud aasta juunis müüdi autosalongides 93 pruugitud sõidukit.

Kuue kuuga on Pärnu autofirmad müünud 500 kasutatud sõidukit, mullu samaks ajaks oli läinud kaubaks 616 autot.

Üle Eesti müüdi juunis 1602 uut sõiduautot, mida on 33,9 protsendi võrra vähem kui eelmise aasta juunikuus, ent ligi 600 rohkem kui tänavu mais ja ligi kaks korda enam kui aprillis.

Esimese poolaastaga on Eestis müüdud kokku 9133 uut sõiduautot, mida on 34,5 protsenti vähem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, teatas autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit (AMTEL).

„Eesti autoturg väljub vähehaaval kriisist. Trend on positiivne, paraku küll momendil veel põhiliselt eraisikute arvelt,” nentis AMTELi tegevjuht Arno Sillat pressiteates.

Sillat selgitas, et ettevõtted on seni oma parkide laiendamiste ja uuendamiste osas tagasihoidlikud, kuid tema vaates on see erinevaid võimalikke tulevikustsenaariume arvestades ilmselt ka mõistlik.

Ta märkis, et uute sõiduautode osas domineerib endiselt bensiinimootoriga sõiduk ning diiselmootorid on kaugel maas, kuid jõudsalt on kasvanud elektri- ja hübriidsõiduautode osakaal. Juuni müügist moodustasid viimased 14 protsenti.

„Loomulikult on täiselektriliste autode müüki aidanud lükata riiki poolt jagatud müügitoetus, mille abil soetatud masinad vähehaaval klientideni jõuavad,” lisas Sillat.

Ta prognoosis, et mõistlike ja rahulike arengustsenaariumide rakendumisel hakkab autoturg sügisel jõudma eelmise aasta numbritele lähedale, tõusma hakkab ka tööautode müük.

Segmentidest oli juunis jätkuvalt suurim osakaal keskmistel maasturitel, mis moodustasid 29,2 protsenti kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Teiseks enim eelistati väiksema keskklassi autosid, mis moodustasid 22,2 protsenti müükidest. Hübriidautosid müüdi 228, elektriautosid anti klientidele üle 25 ja CNG gaasiautosid 68.

Automarkidest oli juunis populaarseim Toyota 284 autoga, järgnesid Škoda 250 ja Kia 150 müüdud sõiduautoga. Toyota haaras kaks kõrgeimat kohta ka mudelite edetabelis – Toyota RAV4 müüdi 134 ja Corollat 78. Kolmandat kohta jagasid 66 müüdud autoga kaks Škoda mudelit, Kodiaq ja Octavia.

Koroonaviiruse pandeemiast tingitud langus mõjutab AMTELi teatel aga jätkuvalt tarbesõidukite turgu ja juunis müüdi Eestis tarbesõidukeid 59,1 protsenti vähem kui eelmisel aastal. Esimese poolaasta tulemused näitavad 39,1-protsendist langust võrreldes möödunud aasta esimese kuue kuuga.

Populaarsematest markidest moodustasid esikolmiku 58 sõidukiga Citroen, 49 sõidukiga Renault ja 31 sõidukiga Peugeot. Veokite segmendis oli edukaim Scania.

Märksõnad

Tagasi üles