Valter Parve: Tulge kooli, jääge kooli!

Valter Parve
, Tartu Ülikooli Pärnu kolledži lektor
Copy
Õpetaja ametit peetakse pingeliseks, vastutusrikkaks ja liiga vähe väärtustatuks.
Õpetaja ametit peetakse pingeliseks, vastutusrikkaks ja liiga vähe väärtustatuks. Foto: Dmitri Kotjuh

Pärnus on asutud koostama hariduse uut arengukava. Sel kevadel toimus arvutiruumis suuremates ja väiksemates rühmades mitu arupidamist. Neis sündinud mõtted on koondatud dokumenti, mis avaliku mõttevahetuse huvides tehakse kõigile kättesaadavaks ja mis siis peale laekunud sisukate täienduste lisamist jõuab sügisel volikogu ette. Minul ja mitmel mu kolleegil Tartu ülikooli Pärnu kolledžist oli au osaleda nimetatud arupidamistel ja loodetavasti oli sellest kasu tulemuse kokkuseadmisel.

Selle kirjatüki eesmärk ei ole üle korrata hariduse arengukava koostamisel tehtud ettepanekuid, vaid keskenduda vähem tähelepanu saanud teemale: õpetajate ja tugispetsialistide nappus paljudes koolides.

Alustuseks võtan ette Pärnu linnavalitsuse tellitud ja firma DKG koostatud “Õpetajate uuring 2014/15” raporti, mis koondab küsimustele vastanud 229 õpetaja arvamuse. Enne haldusreformi oli Pärnu linnas 11 kooli kokku 580 õpetajaga – muidugi võinuks vastanute suhtarv suurem olla, aga siiski annab uuringu kokkuvõte küllalt palju alust edasi mõelda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles