Rääma mehe 05 pole nelja aastakümne jooksul talve näinud

Eno-Gerrit Link
, veebilehe toimetaja
Copy
Pärnus Räämal elav Endel Vilja teeb igapäevasõite tänapäe­vaste lääne autodega, ent nõu­kogude ajal garaaži võetud VAZ-2105 on ikka südamelähedane.
Pärnus Räämal elav Endel Vilja teeb igapäevasõite tänapäe­vaste lääne autodega, ent nõu­kogude ajal garaaži võetud VAZ-2105 on ikka südamelähedane. Foto: Mailiis Ollino

Nõukogude Liidus Samara oblastis ­Togliatti linnas Volga jõe äärde raja-tud tehases 1970. aastal esimeste kasutaja­teni jõudnud automark, mis algul kandis VAZi (Volžski Avtomobilnõi Zavod) ja Žiguli (Volga jõe kaldal asuv väike mäestik) ning ekspordil Lada (vanaslaavi mütoloogiast pärit õnne, armastuse ja abielu ­jumalanna) nime, tähistab tänavu 50. aastapäeva.

Ajaloolane Mariliis Hämäläinen kirjutab artiklis “Sõiduautode levik ja kättesaadavus Eesti NSVs 1945–1991”, et kui Itaalia ja Nõukogude Liidu koostöös rajatud tehasest esimesed Žigulid kasutajateni jõudsid, oli näiliselt igati põhjust optimismiks. Seda enam, et juba 1966. aastal vastu võetud viisaastakuplaanis seati eesmärgiks sõiduautode tootmist vähemalt neljakordistada. Koos olemasolevate autotehastega ­pidi Togliatti käikulaskmine panema punkti seni Nõukogude Liitu vaevanud kroonilisele sõiduautode puudusele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles