Juhtkiri: Tallinnas näidati ust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu Postimees.
Pärnu Postimees. Foto: PP

Läinud aasta lõpul kirjutas Pärnu Postimees korduvalt plaanidest avada Pärnu lennujaam rahvusvahelistele lendudele. Täis tahet eesmärk saavutada, võtsid pärnakad äsja Tallinna tee jalge alla, et AS Tallinna Lennujaamaga asjad läbi arutada. Sisuliselt näidati meie meestele aga ust. Plaane tutvustati kurtidele kõrvadele.

Põhimõtteliselt jäi Tallinna lennujaama argumentatsioon, miks ei saa Pärnust välisriikidesse lennata, samaks, millest lehes on juttu olnud. Ent selgus midagi muud ja kaugelt olulisemat, mida toimetuses oskasime kahtlustada, kuid ei tahtnud (veel) avalikkuse ette tuua. See on AS Tallinna Lennujaama soovimatus kohalikke lennujaamu arendada, sest need on tülikad. Alles olid jamad Tartu lennujaamaga.

Võrreldes Helsingi, Stockholmi ja Riiaga, kipub Tallinna lennujaam ise marginaliseeruma.

Paljud Pärnu inimesed eelistavad sõita pigem Riiga ja kasutada sealseid lennuvõimalusi. Sestap ei tule mõne lennuliini mujale suunamine Tallinna sakstel kõne allagi.

Paraku ei rahulda oma aega hindavat turisti juba lähiajal, et Tallinnas peab Pärnusse jõudmiseks istuma bussile. Isegi juhul, kui see korjab sõitjad peale lennujaamas. Kokkuvõttes tekib ikkagi märkimisväärne ajakulu.

Läinud hilissügisel Pärnumaa arvamusliidrite lõunal kõnelnud majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Part lubas kõigi kuuldes, et annab AS Tallinna Lennujaamale korralduse teha pärnakatega kõigekülgset koostööd. Kas härga sarvest, Partsi …? Sellist ”koostööd” me küll ei oodanud.

Ometi ei maksa püssi põõsasse visata. Aktiveerime Pärnumaa saadikurühma riigikogus, neilgi on võimalusi Pärnu lennujaama teemal pedaale vajutada.

Lõpuks saamegi näha, et raha on kogu selle loo puhul kõige väiksem probleem.

Märksõnad

Tagasi üles