Juhtkiri: Harilik populism

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Pärnu Postimees

Sel nädalal jõudsid Pärnugi linnapilti pealinnas juba mõni päev üleval olnud suured reklaamid, mis teatavad, et just Reformierakond ning Isamaa ja Res Publica Liit on otseselt süüdi majanduslanguses.


Mahuka ja kuluka (valimis)reklaami tellija on loomulikult Eesti poliitilise reklaami absoluutne meister Keskerakond.



Õigupoolest pole Keskerakonna sellises käitumises midagi uut, kuid omamoodi imestama paneb ikka, kuivõrd tuima rahu ja suure enesekindlusega sõna otseses mõttes lollitatakse rahvast.



Suunata kriitika kunagiste (ja mõneski kohalikus omavalitsuses praeguste) koalitsioonipartnerite pihta ja süüdistada neid kõigis maailma hädades on Keskerakonna puhul paraku tavaline. Täpselt sama populistlik skeem, mida erakonna juht Edgar Savisaar kasutab Tallinnas, pole kaugeltki tundmatu tähelepanelikele pärnakatele. Meenutagem Pärnu linna keskerakondlaste trükist “Aasta linnavalitsuses”, mis järjekindlalt kinnitab, kui tublid just nemad on, ja jätab mainimata partnerite osa, olgu selleks Reformierakond või IRL, mõne hea kava teostumises.



Kõige kurvem pole sugugi Keskerakonna populistlik ja demagoogiline käitumine, olgu siis kas riigi või Pärnu linna tasandil. Kõige kurvem on see, kui inimesed lasevad ennast neist pooltõdedest või suisa valedest lihtlabaselt pimestada.



Ükski teine partei pole avalikkuse mõjutamisel laskunud selliste võteteni, mida Keskerakond edukalt kasutab. Osalt on see hea ja annab tunnistust, et mingigi eetika on säilinud. Teisest küljest on nadi kuulata konkureerivate erakondade virisemist Keskerakonna aadressil. Lihtsalt viriseda, ise millegi konkreetsemaga vastamata, on mõttetu.



Pärnu IRLi juht Raul Sarandi ütles Keskerakonna plakatite kohta kenasti, et iga lollust ei ole mõtet kommenteerida. Tõesti ei ole, kuid kindlasti peaks neid reklaamidel toodud kommentaare lugedes mõtlema.

Tagasi üles