Riin Seema: Noorte digipööre on muutumas digipöörasuseks

Riin Seema
, Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi pedagoogilise nõustamise dotsent
Copy
“PISA 2019” uuring näitas, et kuue aastaga – aastatel 2012 kuni 2018 – suurenes OECD riikides õpilaste internetikasutamine väljaspool kooli keskmiselt üheksa tundi nädalas, kirjutab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema. 
“PISA 2019” uuring näitas, et kuue aastaga – aastatel 2012 kuni 2018 – suurenes OECD riikides õpilaste internetikasutamine väljaspool kooli keskmiselt üheksa tundi nädalas, kirjutab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Eesti koolides ja lasteaedades on toimunud digipööre, mis isegi haridusministri sõnul on koroonaga seoses muutunud digipöörasuseks (Õpetajate Leht, 19.08.2020). Õpilasi ümbritsevale reaalsele keskkonnale on lisandunud hulgaliselt digikeskkondi. Valikute ja ahvatluste rohkus paneb proovile laste keskendumisvõime, eesmärgipärase käitumise ja psühholoogilise heaolu.

“PISA 2019” uuring näitas, et kuue aastaga – aastatel 2012 kuni 2018 – suurenes OECD riikides õpilaste internetikasutamine väljaspool kooli keskmiselt üheksa tundi nädalas. Uuring osutas sellelegi, et õpilased, kes on oma eluga kõige vähem rahul, kasutavad väljaspool kooli internetti kõige rohkem.

​Digikeskkondade lisandumine päris keskkonnale on uus normaalsus, kuid tasub siiski küsida, kas on mingi ajaline piir või muud märgid, mis näitavad, et käitumine digivahendite suhtes on muutunud ebatervislikuks. Uurijad väidavad, et nende vahendite kasutamise aeg pole ainus digisõltuvuse näitaja.

Tagasi üles