Sisukord
Arvamus
Paberleht

Riin Seema: Noorte digipööre on muutumas digipöörasuseks

3 min lugemist
  • Digisõltuvusega õpilastel on psühholoogiline heaolu kannatab
  • Probleemi all kannatab viiendik kuni veerand Eesti õpilastest
  • Õpetajad võiksid mõelda õppemeetodite mitmekesistamisele
“PISA 2019” uuring näitas, et kuue aastaga – aastatel 2012 kuni 2018 – suurenes OECD riikides õpilaste internetikasutamine väljaspool kooli keskmiselt üheksa tundi nädalas, kirjutab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi pedagoogilise nõustamise dotsent Riin Seema.  FOTO: Urmas Luik/Parnu Postimees

Eesti koolides ja lasteaedades on toimunud digipööre, mis isegi haridusministri sõnul on koroonaga seoses muutunud digipöörasuseks (Õpetajate Leht, 19.08.2020). Õpilasi ümbritsevale reaalsele keskkonnale on lisandunud hulgaliselt digikeskkondi. Valikute ja ahvatluste rohkus paneb proovile laste keskendumisvõime, eesmärgipärase käitumise ja psühholoogilise heaolu.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

“PISA 2019” uuring näitas, et kuue aastaga – aastatel 2012 kuni 2018 – suurenes OECD riikides õpilaste internetikasutamine väljaspool kooli keskmiselt üheksa tundi nädalas. Uuring osutas sellelegi, et õpilased, kes on oma eluga kõige vähem rahul, kasutavad väljaspool kooli internetti kõige rohkem.

​Digikeskkondade lisandumine päris keskkonnale on uus normaalsus, kuid tasub siiski küsida, kas on mingi ajaline piir või muud märgid, mis näitavad, et käitumine digivahendite suhtes on muutunud ebatervislikuks. Uurijad väidavad, et nende vahendite kasutamise aeg pole ainus digisõltuvuse näitaja.

08.09.2020 10.09.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto