Superkrossi hooaeg lõppes võidukihutamisega ringrajal

Joel Kukk
Copy
Superkrossi karikasarja staažikaim võidusõitja Margus Suigusaar võitis hooaja kokkuvõttes esikoha nii rahvakrossis kui superfinaali arvestuses.
Superkrossi karikasarja staažikaim võidusõitja Margus Suigusaar võitis hooaja kokkuvõttes esikoha nii rahvakrossis kui superfinaali arvestuses. Foto: Pille Russi

Pärnumaa tehnikaspordiklubi Erki Sport superkrossi karikasarja kuuendal etapil kihutas Audru ringrajal 52 autosportlast ja paremus selgus kümnes arvestuses.

Esikveoliste autode klassis pani kahe sõidu kokkuvõttes oma paremuse maksma Kevin Allik (Mitsubishi Colt), teise auhinna teenis Erki Külvi (Honda Civic) ja kolmandaks tuli Siim Ots (Ford Fiesta). Hooaja kokkuvõttes oli parim Ots, Allikule kuulub teine koht ja kolmanda pjedestaaliastme hõivas Külvi.

Tagaveoliste sõidukite RWD arvestuses olid finaaletapil kolm kiiremat Mihkel Suislepp (VAZ 2105), Vjatšeslav Serov (Ford Sierra RS Cosworth) ja Raul Laanisto (VAZ 2106). Karikasarja võitis Serov, teise auhinna teenis Laanisto ja kolmandaks tuli Andres Ringo (BMW 320).

Vabaklassis pani finaaletapil oma paremuse maksma Mart Tikkerbär (Mitsubishi Lancer EVO) ja teise koha sai Aivo Ojala (Honda Civic). Kuue etapi kokkuvõttes teenis sarja võidu Tikkerbär, järgnesid Ojala ja Marko Muru (Honda Civic Type-R).

Kokku käis sel aastal rajal 106 autosportlast.

Eiki Eriste

Rahvakrossi konkurentsis oli ringrajal kiireim Margus Suigusaar (Opel Astra), teise koha sai Dauri Demant (Volkswagen Golf 2) ja kolmandaks tuli Einar Heljand (Opel Astra). Karikasarja võitis superkrossi võistlussarja staažikaim sportlane Suigusaar, madalamad poodiumiastmed kuulusid Heljandile ja Tanel Raudsepale (Volkswagen Golf 2).

Noorte autosportlaste konkurentsis osutus taas parimaks Maiko Tamm (VAZ 2105), teise koha saavutas Toivo Uusna (Volkswagen Golf 2) ja kolmandana kihutas üle lõpujoone superkrossil esimest korda võistelnud Henri Renee Tuhkanen (Opel Tigra). Karikasarja võitis Tamm, teise auhinna teenis Uusna ja kolmandaks tuli Karl Kenneth Neuhaus (Honda Civic). 2WD ringrajaklassis oli nii viimasel etapil kui aasta kokkuvõttes parim Romet Tsirna (Honda CRX), järgnesid BMW 325 marki sõidukitel kihutanud Andres Altpere ja Margus Pihlak.

Vormelisõitja Ain Lähker pani viimasel võistlusel edukale hooajale särava punkti.
Vormelisõitja Ain Lähker pani viimasel võistlusel edukale hooajale särava punkti. Foto: Pille Russi

Ajalooliste vormelautode hooaja viimasel võidusõidul teenis Mondiali klassis esimese auhinna Ain Lähker, teise poodiumiastme hõivas Taavi Kroon ja kolmandaks tuli Taavi Kuul. Sarja kokkuvõttes oli parim Lähker, järgnesid Kuul ja Kroon. Palju elevust tekitas eestlastele konkurentsi pakkunud inglane Rob Moores, kes kvalifikatsioonis sõitis välja parima ringiaja. Paraku otsustas briti Toyota jõuallikaga varustatud sõiduk juba esimese sõidu teisel ringil töölepingu oma peremehega lõpetada.

Väiksema kubatuuriga Easteri klassis oli vanameister Jaak Kuul kindlalt parim nii viimasel võidukihutamisel kui sarja kokkuvõttes, teise koha sai Toomas Janu ja kolmanda Sten Suban.

Seitse ringi kestnud superfinaalis tuiskas esimesena finišisse Külvi, kannul Suigusaar ja Allik. Kuue etapi summas pälvis esikoha Suigusaar, teiseks tuli Heljand ja kolmanda auhinna teenis Allik.

Romet Tsirna kihutas 2WD ringrajaklassi kõigil etappidel poodiumi kõrgeimale astmele.
Romet Tsirna kihutas 2WD ringrajaklassi kõigil etappidel poodiumi kõrgeimale astmele. Foto: Pille Russi

Pika ja sündmusrohke hooaja lõpetas tavakohaselt mehaanikute võidusõit. Viis ringi kestnud võistluse võitis Honda Civicut taltsutanud Geilo Valdmann, teise auhinna vääriliselt kihutas Rainer Schultz (Ford Fiesta) ja kolmandaks tuli Ivo Uutar (Opel Astra). Esikolmikule järgnesid Volkswagenitel sõitnud Karol Pert, Indrek Tammel ja Martin Suurna.

“Oli mõnus hooaeg, suur tänu kõigile võistlejatele, mehaanikutele ja kaasaaitajatele, sest vaatamata koroonakriisile suutsime oma plaanid ellu viia,” rääkis superkrossi eestvedaja, Erki Spordi president Eiki Eriste.

“Kokku käis sel aastal rajal 106 autosportlast. Tunnustust väärivad Audru ringraja ja Laitse rallipargi inimesed, kes meid lahkelt võõrustasid. Kõige suurem tänu kuulub Asper Timingule kiire ja kvaliteetse töö eest tulemuste fikseerimisel. Superkrossi järgmise aasta võistluskalender on alles koostamisel ja midagi kindlat ei oska praegu veel öelda,” lausus Eriste.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles