Egon Kaur katsetas Poolas M-Spordi autot

Copy
Egon Kaur jõudis pärast Poolas Ford Fiesta uue Rally3-auto katsesõite M-Spordi arendussõitjate nimekirja etteotsa.
Egon Kaur jõudis pärast Poolas Ford Fiesta uue Rally3-auto katsesõite M-Spordi arendussõitjate nimekirja etteotsa. Foto: Erakogu

Rallisõitja Egon Kaur proovis Poolas M-Spordi uut nelikveolist Ford Fiesta Rally3-klassi autot.

Pärnumaa rallimehe hinnangul on sõidukil huvitavad lahendused ja muljet avaldav ülekandemehhanism.

Kauri sõnul otsis ta pärast edukat Rally Estoniat võimalusi tehasemeeskondadega lähemalt suhelda. “M-Spordi Poola osakonnaga oli mul WRC Academy ajast kontakt olemas ja saime kutse uut Ford Fiesta Rally3 autot testima minna,” seletas ta.

Katsetati Mikolajki piirkonnas ja Kauri hinnangul oli valitud üsnagi kiire lõik. “Meeskond oli seitsmeliikmeline, kellest kolm olid insenerid. Alustasin enda tööd tavapärases rütmis nagu varem Proto ja Fabiaga. Minu testirutiin tuli aga inseneridele positiivse üllatusega, sest väidetavalt ei anna sõitjad neile testides nii palju kasulikku tagasisidet,” ütles Kaur.

Katsepäeva lõpus ja peale rohkeid muudatusi jõuti seadistuse poolest väga mugava autoni.

Ühtlasi lisati Kaur M-Spordi arendussõitjate nimekirja etteotsa.

Egon Kaur jõudis pärast Poolas Ford Fiesta uue Rally3-auto katsesõite M-Spordi arendussõitjate nimekirja etteotsa.
Egon Kaur jõudis pärast Poolas Ford Fiesta uue Rally3-auto katsesõite M-Spordi arendussõitjate nimekirja etteotsa. Foto: Erakogu

Kiiruse poolest ei konkureeri Kauri hinnangul Rally3-auto R5 ega nende Protoga, ent sellel on potentsiaali kujuneda tiheda konkurentsiga vaheklassiks WRC- ja ERC-sarjades.

“Rally3-klassi edukuses mängib kindlasti suurt rolli FIA (rahvusvaheline autoliit, toim): praegu saab parim Rally4-sõitja MMil teha sammu Rally2-klassi poole. Kui sinna lisandub vahesammuna Rally3, tuleb ilmselt Rally4-3-2 sammud auhindade mõttes uuesti läbi mõelda, et kõik klassid oleksid atraktiivsed ja tagaks iga klassi parimatele sammu edasi,” lausus Kaur.

Kohaliku rallisõitja meelest ei hakka esimestel aastatel kohalikus sarjas palju Rally3-autosid nägema. Kuigi baashind on sellel 100 000 eurot, siis sinna lisanduvate tarkvara, velgede, lisatulede ja teiste kulutustega kujuneb lõpphinnaks pigem üle 110 000 euro.

Tagasi üles