“Kahjuks me ei tarni teie asukohta”

Kristina Tammaru
, ELi tarbija nõustamiskeskuse juhataja
Copy
Kristina Tammaru hoiatab vahendajate kasutamise eest välisriigi e-poodidest tellimisel.
Kristina Tammaru hoiatab vahendajate kasutamise eest välisriigi e-poodidest tellimisel. Foto: Marina Pushkar

Euroopa Liidus tegutsev kaupleja ei tohi e-poes keelduda kauba müügist teise liikmes­riigi tarbijale. Ometi kohtab ­e-ostleja teateid “Kahjuks me ei tarni teie asukohta” või ­“Paraku ei ole see krediitkaart meie poes aktsepteeritav”.

Tasub teada: Euroopa Liidus on keelatud takistada ostmist nii, et rippmenüüs puudub võimalus valida asukohariigiks Eesti, mistõttu tarbija ei pääsegi edasi tooteid valima. Keelatud on ka olukord, kus kliendil ei võimaldata ostu vormistamisel või kasutajaks registreerimisel sisestada teatud liikmesriigi, näiteks Eesti aadressi ja seetõttu ei õnnestu e-poes edasi liikuda. Lubatud pole ka tarbijaid automaatselt uuele veebilehele ümber suunata. Kui kauplejal on loodud eri riikidele eraldi veebipoed – Eesti turul ee-lõpuga, Leedu turul lt- ja Saksamaa tarbijatele de-lõpuga veebilehed – peab tarbija saama omal valikul oste sooritada kõikidest selle ettevõtte e-poodidest.

Geoblokeering on nähtus, mis hoolimata keelust ikka veel e-ostlejaid nörritab – tahaks osta teise riigi veebipoest, aga ei saa või kui saab, siis transporti ikka ei pakuta. Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Tammaru avaldab, et tihtilugu pöörduvad eestlased selles olukorras vahendajate poole, mis võib osutuda riskantseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles