Pärnu kunstnikud avasid vastukommentaariks EKRE linnavoliniku skandaalsele sõnavõtule näituse mandunud kunstist

Copy
Jan Leo Grau on oma installatsioonis noppinud välja teoseid kurikuulsast 1937. aasta degenerantide näituselt ja need kokku kortsutanud, viidates sellele, et need teosed on oma ajas olnud riigivõimu silmis kõlbmatud või sobimatud.
Jan Leo Grau on oma installatsioonis noppinud välja teoseid kurikuulsast 1937. aasta degenerantide näituselt ja need kokku kortsutanud, viidates sellele, et need teosed on oma ajas olnud riigivõimu silmis kõlbmatud või sobimatud. Foto: Alar Raudoja

Ühel pimedal sombusel õhtul kogunes Pärnu linnagalerii kunstnike maja juurde grupp vabatahtlikke kunstnikke, kes terviseriski ettekäändeks tuues olid kohustuslikus korras varjunud erisuguste maskide taha. Ühe nägu kattis säravatest kividest sõna love, teise nina minimalistlik kaslase koon, mõni ei pannud põhimõtteliselt maski ette, soovides olla avatud kõigele, mida elu kandikul ette kannab.

Kunstnike maja salongis avati väljapanek “Degenereerunud kunst”, mis heidab pilgu Pärnu nüüdiskunstile. Muu hulgas leiab kuraatorite kirjeldust mööda siit mõistmatuid abstraktseid töid, millest nähtub, et kunstnik ei oska isegi joonistada.

Samuti leiab siit photoshop’itud fotokollaaže, mille taha on püütud peita oma tehnilist küündimatust ja oskamatust fotoaparaati kasutada. Samuti pisut tekstikunsti, millest ei saa üldse aru, kas see on kunst või kirjandus.

Mõistagi on kuraatorid oma kirjeldustega tahtlikult liialdanud.

Tagasi üles