Lapsevanem: Õppige oma lastega äpi kaudu suhtlema

Copy
Kui distantsõpe silmast silma suhtlust ei soodusta, on selleks digilahendused, alustades mis tahes videokoosoleku platvormist kuni koos noortega välja töötatud turvalise ja struktureeritud suhtlusrakenduseni. Foto on illustratiivne.
Kui distantsõpe silmast silma suhtlust ei soodusta, on selleks digilahendused, alustades mis tahes videokoosoleku platvormist kuni koos noortega välja töötatud turvalise ja struktureeritud suhtlusrakenduseni. Foto on illustratiivne. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Eesti kooliõpilased on edukad, aga kas ka õnnelikud? Pea aasta tagasi muutus maailm meie ümber ja ootamatust turbulentsist põhjustatud segadus paneb siiani proovile kõige tugevamadki hinged. Ehkki võrguühendus ja tehnoloogilised lahendused on üks võtmeid nii töö- kui koolielu korraldamiseks, jääb neist sageli siiski vajaka. Millele veel tähelepanu pöörata ja kust lahendusi otsida?

Eelmisel aastal tegi Telia koostöös lastekaitse liidu ning haridus- ja noorteametiga laste nõuandva paneeli uuringu, mõistmaks, mil moel kohanesid õpilased distantsõppega eriolukorra ajal. Koolinoored on harilikult distantsõppega rahul, ligipääs koolitöödeks vajalikele digivahenditele on väga hea ja heade külgedena nähakse nii pikenenud und kui ka mitmekesisemat söömist.

Ometi kasvas ekraani taga veedetud aeg hüppeliselt, iseseisva töö maht suurenes märkimisväärselt ja õppimine kippus venima hilisõhtusse. Paradoksaalsel kombel kasvatas tehnoloogiline digivabadus meie koolilaste koormust.

Tagasi üles