E-kaubanduse uus trend dropshipping – mis see on?

Kristina Tammaru
, ELi tarbija nõustamiskeskuse juhataja
Copy
Kristina Tammaru hoiatab vahendajate kasutamise eest välisriigi e-poodidest tellimisel.
Kristina Tammaru hoiatab vahendajate kasutamise eest välisriigi e-poodidest tellimisel. Foto: Marina Pushkar

Dropshipping on asukohavaba e-kaubanduse ärimudel, kus tooteid hoiustab ja saadab kaupleja asemel dropshipping’u teenust pakkuv ­ettevõte. E-pood reklaamib ja ­vahendab kaupa, kuigi sel pole füüsilist laojääki ja ladustab tooteid välisriigis, mis tähendab pikemat tarneaega. Kuidas eristada dropshipping’ut tavapärasest e-poest ja miks on tarbijale oluline neil vahet teha, selgitab Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuse juhataja Kristina Tammaru.

Kuidas see töötab?

Veebipoe klient esitab e-poes oma tellimuse nagu tavaliselt. Seejärel edastatakse tellimus ­välistarnijale – tuntumad näited on AliExpress, AliBaba ja Wish – kes tegelevad tellimusega ise edasi ja panevad paki tarbijale teele.

Dropshipping kogub hoogu üle maailma, olles jõudnud ka Eestisse. Seetõttu on tavapärane, et mõnest Eesti veebipoest tellitud pakki peab ootama pikalt, lausa nädalaid, sest toode asub välismaa laos. Tarbijaga suhtlev ja tooteid pakkuv e-pood lisab kauba hinnale omalt poolt juurde, mistõttu dropshipping’uga kaasneb tarbi­jale paraku suurem väljaminek ja rahaliselt pole see kõige soodsam viis kaupa soetada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles