Marko Šorin: Ettepanekud valitsusele õpetajate järelkasvu tagamiseks

Õpetaja ja tugispetsialistide töö­tasu peab olema konkurentsivõimeline teiste kõrgharitud spetsialistide palgaga, kirjutab Marko Šorin.
Õpetaja ja tugispetsialistide töö­tasu peab olema konkurentsivõimeline teiste kõrgharitud spetsialistide palgaga, kirjutab Marko Šorin. Foto: Marko Saarm

Koroonaajastul on tõusnud teravalt päevakorda kaugõpe. Internetiühenduse, digiseadmete ja -päde­vuse kõrval sattus läinud kevadel valgusvihku õpetaja, kelle roll muutus päevapealt. Üldiselt klassi ees õppetööd juhendanud õpetaja pidi ühtäkki is­tuma koos õpilastega arvuti taha ja ­jätkama tööd, vastas vaid helendav ­ekraan.

Teise laine ajal on Eesti püüdnud distantsõpet võimalikult pikalt vältida, sest on kujunenud üldine arvamus, et e-õpe ei asenda kontaktõpet. Paraku teame, et distantsõpe soodustab hariduslikku ebavõrdsust õpilaste vahel ja mõjutab eriti tugevalt kehvemate tulemustega õpilasi. Kooli naasmise korral ootab õpetajaid raske katsumus, et taas ühtlustada õpilaste tase.

Siiski seisab Eesti silmitsi veel ­suurema haridusprobleemiga: et meil jätkuks tublisid, motiveeritud ja meie noori arendavaid õpetajaid, tuleb ­tagada nende järelkasv. Ilma õpetajateta võime oma edule kriipsu peale tõmmata.

Tagasi üles