Skip to footer
Saada vihje

Euroopa meister läheb tiitlit kaitsma

Neil päevil kihutab Kevin Saar oma neljarattalisel ja proovib igal treeningul mõnd kurvi kiiremini võtta või hüpet efektiivsemalt sooritada.

Quadracer Kevin Saar on õnnelik, et teda ümbritsevad niivõrd vahvad inimesed, kes aitavad tal unistuste poole püüelda.

Äsja 21aastaseks saanud pärnaka auhinnakapist leiab juba kolm Euroopa meistritiitlit, mis teenitud aastatel 2017–2019. Saar lootis uhke karika pea kohale tõsta mullugi, ent siis sekkus vääramatu jõud.

2020. aasta alguses oli Saar põnevil ja ootas hooaega piki­silmi, sest tal oli istumise all uus masin. Käis veel märtsis Itaalia välislaagriski, et olla peagi algavaks EM-sarjaks tippvormis.

“Saime Itaaliast napilt tagasi, vaid päev hiljem pandi Eesti riigipiir COVIDi tõttu lukku,” meenutas motosportlane. “Peagi tuli uudis, et Euroopa meistrivõistlused on tühistatud.”

Seepeale ei lükanud Saar masinat garaaži nurka, vaid jätkas treenimist. Osal Balti riikide võistlustel sai veel mõõtugi võtta. Siis tuli järgmine oota­matu uudis: juulist tuleb minna kaitseväkke. Sageli harjutava atleedi õnneks valiti ta spordirühma, mis piirdus seitsmenädalase sõduri baaskursusega staabi- ja sidepataljonis.

Kevin Saar on löönud 6 aastat järjest Eesti meistrivõistlustel platsi puhtaks.

“Sinna minek tundus õige otsus, kuna hooaeg oli enam-vähem ära jäetud,” tunnistas sportlane, kes nädalavahetuseti lubati pataljonist välja võistlema. “Kõik eestikate etapid saingi niimoodi tehtud: laupäeval sain välja, läksin võistluspaika, kuhu isa kogu varustusega tuli. Püha­päeval võistlesin ja kohe peale seda läksin tagasi pataljoni, et õhtuseks rivistuseks tagasi olla.”

Vähestest sõidutundidest hoolimata lunastas Saar kuuenda järjestikuse Eesti meistri­tiitli juba enne viimast etappi.

Auhinnalistele kohtadele jõudis ta mullu veel Prantsusmaa esivõistlustel, kus ­kahe etapi tulemusena saavutas pronksi. See oli ka esimene suurem võistlus uuemapoolse Yamaha masinaga. “Teisel etapil võitsin nii aja- kui finaalsõidu, kuid väike tehniline tõrge jättis mind lõpuks suurest mängust välja,” lausus Saar, kes sellegipoolest jäi oma sõidu ja masinaga rahule.

Pärast Prantsusmaa võistlust oktoobris saigi mullusele hooajale joone alla tõmmata.

Kevin Saar käib kõrgustes.

Valmistumine tänavuseks

Pärnakas viskas seejärel jalad seinale õige üürikeseks, võttis pärast hooaja lõppu vaid paariks nädalaks aja maha, sest, ­nagu sportlane ise ütleb, on tal suur liikumisvajadus. “Olin puhkamisest väsinud,” lausus sportlane ja töö läks taas käima.

Esiti pani ta põhirõhku jõutreeningutele. Peale selle olid kavas jooks ja ujumine. Detsembris käidi motomeestega traditsioonilises kümnepäevases Jõulumäe suusalaagris. “Detsembrist märtsini domineerisid suusatamine ja jooksmine. Suusakilomeetreid kogunes talvega 800 ja jooksnud olen 900,” kruttis Saar numbrid välja pulsi­kellast, mis tema sõnul on häda­vajalik abivahend: talletab infot ja aitab analüüsida. Viimaste nädalate kevadised ilmad on pannud ratta järelegi haarama.

Neljarattalisest sõbrast ehk quad’ist võttis Saar vahepeal neljakuise pausi. “Talvel küll osalesin jäärajavõistlustel, aga see oli pigem lihtsalt fun,” lausus pärnakas, kes nüüd on juba kuu aega oma ratsu seljas tagasi ja proovib vähemalt kahel korral nädalas krossirajale kihutama ja hüppama jõuda.

Suusakilo­meetreid kogunes talvega 800 ja jooksnud olen 900.

Kevin Saar

Peale selle on tähtsal kohal aeroobne trenn ja nädalas koguneb treeningtunde vähemalt 20 jagu.

Selle hooaja põhirõhk on mõistagi EMil. Kui veel kuu tagasi oli kalendris seitse etappi, on neid nüüdseks kärbitud neljani. Saare rõõmuks toimub avaetapp 3.–4. juulini Eestis. Veel võetakse mõõtu Horvaatias ja kahel korral Tšehhis.

“Loodetavasti jääb see kalender püsima ja Euroopa paremik saab taas kord kokku,” ütles Saar, kelle kindel eesmärk on tiitlit kaitsta. “Küll on aga ­neli etappi vähe, mis tähendab, et vigadeks ruumi pole: üks ebaõnnestunud sõit võib tiitliheitluses valusa löögi anda.”

Peale Euroopa tšempionaadi osaleb pärnakas Rahvuste krossil, Eesti meistrivõistlustel ja tiimiga Pont-de-Vaux’ 12 tunni kestussõidul. Võimalusel ka mõnel Läti ja Leedu esivõistluste etapil.

Sponsorid pole teda hüljanud

Praegusel keerulisel ajal on Saar tänulik, et sponsorid pole teda jätnud. Mõne on ta isegi juurde leidnud.

Pärnakas tunnistas, et toetajateta ei saaks ta seda ala harrastadagi, sest motosport on niivõrd ­kallis. Täpset summat Saar ei avaldanud, ent kinnitas, et tema hooaja eelarve ulatub mitmekümnete tuhandete eurodeni.

“Mul on tõsiselt vedanud, et saan ikka veel selle alaga tegelda. Loodan väga, et iga minu toetaja teab, kui väga ma nende abi hindan,” lausus motosportlane. “Sellisel keerulisel ajal jätkata sportlase abista- mist … Lihtne oleks ju öelda “ei” ja ka see oleks mõistetav. Aga minu ümber on niivõrd abivalmid inimesed ja ma ei jõua neid ära tänada.”

Näiteks on tänu Vallo Kappaku ja Taavi Raadiku abile Saarel sel hooajal kaks nelja­rattalist. Varem on ta trennis ja võistlustel käinud ühe ja samaga. Nüüd on treeninguteks üks, võistlusteks teine quad.

Kõrgharidust omandama

Sügisel alustas pärnakas õpinguid Tartu ülikooli sporditeaduste ja füsio­teraapia instituudis. Nõnda ühitabki Saar praegu kooli ja treeninguid. “Siiani on läinud kõik sujuvalt ja olen ilusti hakkama saanud,” kinnitas Pärnu ühisgümnaasiumi vilistlane.

“See aitab ennetada masina väsimist ja tehnilisi probleeme,” teadis sportlane. “Kui treeningul juhtub, pole hullu ja teeme korda, aga kui suurvõistlusel midagi juhtub, siis võib tiitlilootus puruneda. Muidugi on masinad ettearvamatud, aga vähemalt teeme kõik, et tehnilisi viperusi vältida.”

Saare unistustesse panustab suurelt peregi. Suurepärane ­näide olevat ta isa, kes ajal, mil poeg mullu suvel kaitseväes ­aega teenis, tegi Eesti meistrivõistluseks vajaliku ettevalmistuse, et sõdur saaks vaid sõitmisele keskenduda.

“Vastasel juhul poleks mul olnud võimalust võistlustel osaledagi,” kinnitas kolmekordne Euroopa meister.

Kevin Saarel auhinnakapist leiab kuus Eesti ja kolm Euroopa meistritiitlit.
Kommentaarid
Tagasi üles