Kui mullune lumerohke tali nõrutas kauplused lumelabidatest tühjaks, tõukab praegune pakaseline ilm tagant kaminapuude ja soojapuhurite müüki.
Pakane pani inimesed lisakütet ostma
AS Eesti Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts tunnistas, et jaanuari viimane krõbedate külmakraadidega nädal tegi pakitud küttepuude müügi osas nii Pärnu Statoilides kui Eestis tervikuna selle talve kõige edukamaks kuuks.
“Võrreldes nädal varasema perioodiga, kasvasid kaminapuude müügid jaanuari viimasel nädalal Statoili teenindusjaamades üle Eesti ligi 67 protsenti. Pärnus oli kasv veidi madalam ehk 51 protsenti,” märkis Pauts.
Kuigi Statoili jaamades müüakse kaminapuid aasta läbi, on kõige suurem nõudlus nende järele tavaliselt just veebruaris, sest siis on kõige külmemad ilmad.
Kommunikatsioonijuht eeldas jooksva nädala müügimahtude põhjal, et eelmisel nädalal pead tõstnud müügikasv lähipäevil kindlasti jätkub.
“Usun, et olukorras, kus ennustatakse ligi 30kraadist pakast, on igati mõistlik koju soetada mõningane kaminapuude varu,” sõnas Pauts.
Pärnus on kaminapuud müügil kõigis neljas Statoili teenindusjaamas. Enim ostetakse neid Papiniidu jaamast.
Rimi Eesti Food ASi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats ütles, et külma saabumine on küttekehade müügis Rimides ja Säästumarketites märgatavaid muutusi toonud.
Soojapuhuritel hea minek
“Puhurite ja radiaatorite müük on võrreldes eelmise nädalaga kasvanud koguni 61 protsenti,” märkis Bats ja lisas, et kaubast kindlasti puudust ei tule, seda on poed piisavalt varunud.
Batsi ütluse kohaselt on pakitud küttepuude müük läinud tõusvas joones novembrist jaanuarini, kuid viimaste nädalate võrdluses hüppelist müügikasvu pole olnud.
Bauhofi sanitaartehnika- ja elektritoodete arendusjuht Sergei Lazarev kinnitas, et nende kauplusteski on krõbedad talveilmad suurendanud elektriliste kütteseadmete müüki.
“Võrreldes külmale eelnenud „sooja perioodiga“, on nüüd kordades kasvanud müük kõikides kütteseadmete tootegruppides, ja seda üle Eesti,” rääkis Lazarev.
Enim nõutud on soojapuhurid, järgnevad õliradiaatorid ja konvektorid.
Bauhofi kodu ja aia arendusjuht Britte Maidra sedastas, et küttematerjali nõudlus on Bauhofis aastast aastasse üsna stabiilne püsinud.
“See tähendab, et isegi novembris-detsembris, kui suuri miinuskraade ei olnud, hoiti kodu soojas ja kuivana. Väga külmal perioodil antakse lisasooja pigem elektriliste vahenditega,” teadis Maidra.
On õppust võtnud
Mis puudutab Bauhofist ostetavaid küttekoguseid ühe kliendi kohta, siis jaepoest ostab inimene enamasti koguse, mis mahub korvi, ehkki leidub kliente, kes kampaania ajal tervete alustega ostavad.
Maidra sõnutsi on inimesed hästi vastu võtnud uudistoote, biohalud. Tegemist on sada protsenti ökoloogiliste, päevalilleseemne koortest valmistatud halgudega, mille kütteväärtus on pea sama, mis kivisöel. Minev kaup on kütteperioodil puidugraanulid.
Ehituse ABC Pärnu kaupluse juhataja Sulev Tõnissoo sõnade järgi on poed eelmistest aastatest õppust võtnud ja talvekaubal piisav laovaru olemas.
“Ka kliendid on eelmisest talvest õppinud,” tähendas Tõnissoo. “Lumelabidate suurem müümine oli juba detsembris. Küttepuid on inimesed aegsasti varunud ja mingit hüppelist kasvu ei ole külmade saabudes märgata.”
Tõnissoo on arvamusel, et pakitud küttepuud ostavad põhiliselt need, kelle kodudes ei ole ahi, pliit või kamin esmane kütteallikas.
Kui aga külm jätkub, tulevad pakitud küttepuid ja puubriketti ostma need inimesed, kes on oma küttevarude arvestuses vea teinud.