:format(webp)/nginx/o/2021/08/02/13964326t1h3282.jpg)
Pärnu linnavalitsus kuulutas välja rahvusvahelise riigihanke Raba–Laia tänava silla, Rääma ja Laiale tänava ringristmike ning silda ja ringristmikke ühendavate tänavalõikude ehitamiseks.
Praegu käib osa Pärnu transiitliiklust üle Kesklinna silla ja Pika tänava kaudu. Südalinna serva ehitatav sild võimaldab linnasüdant vältida sõidukijuhtidel, kes sinna minna ei soovi, ja tekib lisavõimalus kesklinna sõita. Pärast transpordiameti kavandatava neljarealise tee ehitamist Sauga alevikust Ehitajate teele väheneb Tallinna maantee osatähtsus ning enamik Tallinna poolt tulevatest autodest hakkab Pärnusse sõitma kas Raba–Laia või Papiniidu silla kaudu.
/nginx/o/2021/08/02/13964327t1hb6f8.jpg)
“Oleme pika sammu võrra lähemal pärnakate ammuse unistuse täitumisele. Uus sild on oma mõjult ja tähenduselt mõneti võrreldav Rail Balticuga. Selle valmides paraneb ühendus linnaosade vahel, liiklemisvõimalusi tekib juurde ja hajuv liikluskoormus aitab muuta kesklinna jalakäijasõbralikumaks, tuues lähemale kliimaneutraalsuse eesmärki,” rääkis Pärnu abilinnapea Meelis Kukk.
/nginx/o/2021/08/02/13963378t1h4df8.jpg)
Riigihanke alusdokumentide kohaselt peab võitja koostama tööprojektid ja ehitama nende alusel kolmeavalise, kolme kaare ja mahasõitudega silla. Tulevane sild hakkab toetuma neljale sambale, millest kolm asuvad maal ja üks jões. Silla tekiplaadi pikkus on 354,8 meetrit, mis jaguneb kolme ava vahel, millest kõige pikem on pea 133meetrine.
Sillakaared ulatuvad jõepinnast ligi 30 meetri kõrgusele, kaartest teepinnani jääb ligikaudu 21 meetrit.
Peale silla tänavavalgustuse valgustatakse selle kaared ja sambad.
Oleme pika sammu võrra lähemal pärnakate ammuse unistuse täitumisele.
Meelis Kukk, Pärnu abilinnapea
Rajataval sillal on kolm 3,25 meetri laiust sõidurada, nende mõlemas ääres 0,5 meetri laiused ohutusalad ning 4–4,5 meetri laiused jalakäijatele ja jalgratturitele mõeldud teed. Silla keskel asuvad jalakäijatele mõeldud pinkidega puhkealad.
Sõidurajad on muutuva suunaga, sillale pealesõit toimub ühe, mahasõit kahe sõiduraja kaudu. Parempoolsed sõidurajad on ette nähtud mahasõidul parempöörde tegemiseks kas Laiale või Rääma tänavale.
Liikluse sujuvaks ühendamiseks tänavavõrguga rajatakse Laia ja Rääma tänavale ringristmikud.
Tulevikus, kui linn on Riigi Kinnisvara aktsiaseltsilt osa vana politseimaja kinnistust omandanud, ehitatakse välja Laia ja Pikka tänavat ühendav Pargi tänava pikenduski.
:format(webp)/nginx/o/2021/08/02/13963380t1hdf48.jpg)
Jalgratturid ja jalakäijad pääsevad uuele sillale mööda kergliiklusteid. Samuti on mõlemas otsas jalakäijatel võimalus kasutada sillale saamiseks lifti.
Hanke pakkumuste esitamise tähtaeg on 9. september, mil selgub silla ja sellega seotud tänavavõrgu ehitamise hind.
Kõik ehitusööd peavad olema lõppenud ja objekt linnale üle antud 25. juuliks 2023. Seejärel on ehitajal aega puudusi kõrvaldada, vaegtöid teha ja kasutusluba taotleda kuni 25. augustini 2023, et vastuvõtuakt allkirjastada.
Plaanist ehitada Pärnusse üle jõe kolmas sild on räägitud pea 30 aastat. Tegudeni, mis võimaldaksid unistuse uuest sillast täide viia, jõuti umbes neli aastat tagasi.
Mullu kevadel selgus kesklinna kavandatava autosilla arhitektuurivõistluse võidutöö, milleks osutus võistlustöö “Luik”, mille autorid on Mari-Liis Vunder, Sandra Vahi, Johannes Heine ja Grete Soosalu ehitusfirmast Fidele OÜ. Nad said preemiaks 12 000 eurot.