Andres Sooniste: Pärnu vajab suure ambitsiooniga linnajuhte

Pärnut läbiv Rail Balticu kiirraudtee muudab tulevikus elu suvepealinnas ilmselt vägagi oluliselt.
Pärnut läbiv Rail Balticu kiirraudtee muudab tulevikus elu suvepealinnas ilmselt vägagi oluliselt. Foto: Rail Baltic

Lähikümnend tuleb Pärnule mitmes plaanis murranguline. Valmiv kiirraudtee Rail Baltic (RB), neljarealise Via Baltica magistraali Pärnust möödajuhtimine, loodetavasti ikka siia ehitatav kolmas autosild, lennuvälja avanemine, Liivi lahte kerkiv tuulepark ja kõige selle foonil pindalalt üle 20 korra suurenenud territoorium.

Neil kohalikku elu mõjutavatel suurprojektidel on linna ruumilise, majandusliku, samuti sotsiaalse ja intellektuaalse arengu seisukohalt pöördumatu ja üüratu tähendus.

Negatiivse tegurina mõjub siin­kohal Eesti riigi olematu regionaal­poliitika, mis kontrollimatu hullunud tolmuimejana kuhjab raha Harju- ja Tartumaale. Kui Harjumaa võrdlus Pärnumaaga avaliku raha kasutamisel on suurusjärkude erinevuse tõttu lihtinimesele hoomamatu, siis võrdlus Tartumaaga, kus elanikke Pärnumaast vaid pisut üle kolmandiku enam, lööb pildi selgeks ja paraku kaotab igasugused illusioonid. Nimelt ületab Tartumaal kasutatav avaliku raha hulk Pärnumaa oma kümme korda.

Selles olukorras seisab Pärnu ees ülikeeruline juhtimisülesanne, kus ei ole kohta juba ajaloo hammasrataste vahele jäänud väikese Pärnu liiva­kastis nähtud juhtimismängudele.

Tagasi üles