Lähikümnend tuleb Pärnule mitmes plaanis murranguline. Valmiv kiirraudtee Rail Baltic (RB), neljarealise Via Baltica magistraali Pärnust möödajuhtimine, loodetavasti ikka siia ehitatav kolmas autosild, lennuvälja avanemine, Liivi lahte kerkiv tuulepark ja kõige selle foonil pindalalt üle 20 korra suurenenud territoorium.
Tellijale
Andres Sooniste: Pärnu vajab suure ambitsiooniga linnajuhte
Neil kohalikku elu mõjutavatel suurprojektidel on linna ruumilise, majandusliku, samuti sotsiaalse ja intellektuaalse arengu seisukohalt pöördumatu ja üüratu tähendus.
Negatiivse tegurina mõjub siinkohal Eesti riigi olematu regionaalpoliitika, mis kontrollimatu hullunud tolmuimejana kuhjab raha Harju- ja Tartumaale. Kui Harjumaa võrdlus Pärnumaaga avaliku raha kasutamisel on suurusjärkude erinevuse tõttu lihtinimesele hoomamatu, siis võrdlus Tartumaaga, kus elanikke Pärnumaast vaid pisut üle kolmandiku enam, lööb pildi selgeks ja paraku kaotab igasugused illusioonid. Nimelt ületab Tartumaal kasutatav avaliku raha hulk Pärnumaa oma kümme korda.