Pärnumaa tehnikaspordiklubi Erki Sport superkrossi karikasarja finaaletapil kihutas Audrus Porsche ringrajal tosinas arvestuses kokku 99 autosportlast.
Superkrossi finaaletapp pakkus põnevat vaatemängu
Esikveoliste klassis pani nii kvalifikatsioonis kui mõlemas sõidus oma paremuse maksma Honda Civicut taltsutanud Erki Külvi, teiseks tuli Dauri Demant Volkswagen Golfil ja kolmanda koha saavutas sama marki autol sõitnud Tanel Raudsepp.
Tagaveo klassis oli parim Peeter Kaera (BMW 318), järgnesid Margus Suigusaar (Opel Astra) ja Vjatšeslav Serov (Ford Sierra). Vabaklassis nautis võitu Marko Muru (Honda Civic Type R), pjedestaali madalamad astmed kuulusid Margus Ollele (BMW E46 Compact) ja Martin Vatterile (Renault Clio). Noorte autosportlaste konkurentsis oli kiireim Toyota Yarisel kihutanud Marten Saar. Teise auhinna teenis Toivo Uusna (Volkswagen Golf II) ja kolmandaks tuli esimest hooaega võidu sõitev Henri Renee Tuhkanen (Opel Tigra).
Ringrajaklassis oli konkurentidest peajagu üle Erko Eriste (Honda CRX), teiseks tuli Ronald Reisin (BMW E36) ja kolmanda koha sai Mario Piirisaar (Vokswagen Golf I).
Ajalooliste vormelautode võistlusel oli Mondiali klassis parim Taavi Kuul, järgnesid Taavi Kroon ja Urmas Kilu. Easterni klassis tuiskas mõlemas sõidus esimesena finišisse Toomas Janu, teise auhinna teenis Mattias Ringberg ja kolmanda koha karikaga autasustati esimest võistlust vormelauto kokpitis istunud teleajakirjanik Jüri Muttikat.
Rahvasportlaste sprindivõistlusel tuli kõige kiiremate autode 4WD klassis võitjaks Lembit Nõlvak (Toyota Yaris GR), teise auhinna vääriliselt kihutas sama marki masinal Kaino Traumann ja kolmas oli Tauri Jaanson (Opel Astra). Õrnema soo arvestuses olid kolm paremat Katrina Saat (BMW E36), Kristiina Schneeberg (Mitsubishi) ja Jane Arujõe (Volkswagen Golf II).
Esikveo klassis sai võidu kahes arvestuses võistelnud Marko Muru, teiseks tuli Toomas Lõhmus (Honda Civic) ja kolmas oli Martin Vatter. Tagaveolistel autodel sprintinud meestest saavutas parima aja Raigo Sarapuu, pjedestaali madalamad astmed kuulusid Kristjan Priilinnale ja Peeter Kaerale. Kõik kolm kihutasid ringrajal BMW marki masinatel. Noorte sprindis napsasid auhinna samad poisid, kes tegid seda superkrossi mees mehe sõidus. Sedapuhku oli parim Uusna, järgnesid Saar ja Tuhkanen.
Pikk võistluspäev pakkus nii sõitjatele kui publikule mitmes masinaklassis põnevaid heitlusi pjedestaalikohtadele.
Eiki Eriste, Erki Spordi president
Superfinaalis, kuhu pääses iga masinaklassi kaks kiiremat, kihutas esimesena üle lõpujoone Erki Külvi, kannul Kevin Allik (Mitsubishi Colt) ja Toomas Lõhmus (Honda Civic). Traditsiooni kohaselt lõpetas hooaja viimase etapi mehaanikute sõit, kus 13 konkurendi seas nautis võidurõõmu Arvi Laarman Honda Civicul. Teise auhinnaga pidi leppima sama marki autot juhtinud ja võitjale vaid 0,6 sekundiga alla jäänud Maila Vaher ning kolmandaks tuli Rain Raugmäe (Volkswagen Golf II).
“Pikk võistluspäev pakkus nii sõitjatele kui publikule mitmes masinaklassis põnevaid heitlusi pjedestaalikohtadele,” rääkis Erki Spordi president Eiki Eriste. “Noorte esimese sõidu esimesel ringil keeras Saimon Raudsepp S-kurvis oma auto katusele. Õnneks pääses poiss terve nahaga, kuid tema hullusti räsitud Honda läheb mahakandmisele.”
Eriste tõi esile, et superfinaalis suutis viimaselt kohalt startinud Erki Külvi seitsme ringi jooksul jagu saada kõigist tosinast konkurendist. “Väga põnev oli vaadata, kuidas Jüri Muttika hakkas vanameister Jaak Kuulilt laenatud vormeliga iga ringiga aina kiiremini sõitma.”
Kuigi superkrossi hooajale tõmmati ringrajal joon alla, lubas Eriste korraldada oktoobri viimasel nädalavahetusel veel ühe võidusõidu. “Sõbrad tahavad veel enne talve viimaseid omavahelisi arveid klaarida,” märkis Eriste muiates.