Ostukontroll – nuhtlus või rõõm tasuta maiuse üle?

Helen Clark
Copy
Puldikassad on mõeldud eelkõige suuremate ostude mugavaks tegemiseks, et kassas ei peaks enam tooteid kotist välja võtma.
Puldikassad on mõeldud eelkõige suuremate ostude mugavaks tegemiseks, et kassas ei peaks enam tooteid kotist välja võtma. Foto: Urmas Luik

Sisened toidupoodi. Võtad puldi ja skannid püüd­likult meelepärase kauba. Pakid kõik hoolikalt kodunt kaasa võetud poekottidesse. Asetad puldi pesasse ja suundud kassasse. Tõmbad läbi oma kliendikaardi, et maksma asuda, ent võta näpust – ekraanile ilmub kiri, mis teatab, et olete sattunud ostukontrolli. Paratamatult tekib mõte: miks just mina?

Coopi kommunikatsioonijuhi Martin Miido sõnutsi ei tohiks ostukontrolli sattumist sugugi isiklikult võtta. Kaup tuleb klienditeenindajale ette näidata automatiseeritud algoritmi alusel, mis korraldab ise, kes millisel hetkel ostukontrolli satub. Rimi Eesti Foods ASi kommunikatsioonijuht Katrin Bats kinnitas samuti, et igatahes ei vali poe klienditeenindajad ostukontrolli inimesi kahtlase käitumise või näolapi järgi. “Teenindajad ostukontrolli sattuvate inimeste suhtes kaasa rääkida ei saa, valiku teeb ­süsteem.” Bats lisas, et enamik kliente on kontrolliga juba harjunud ega pööragi sellele enam üleliia tähelepanu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles