Lastevanemate koolitaja, psühholoogi ja pereterapeudi Kärt Kase selgitust mööda on kampaania eesmärk teadvustada vanematele lapsega koos mängimise, eelkõige lapse juhitud mängu tähtsust. Vanemad kuulevad pidevalt, et nad peavad olema lastele õpetajad, et nende võsukesed saaksid lasteaias, koolis ja elus hästi hakkama. Selle tulemusena püüavad nad juba kahe- või kolmeaastasi lapsi õpetada, panna faktidest ja seostest aru saama ning harjutavad koos lugemist ja kirjutamist.
“Levinud on veendumus, et mängimine on see, mida lapsed omavahel teevad. Seda mõtteviisi on ühiskonnas väga raske muuta, kuna suurt rõhku pannakse välisele edukusele, näiteks: millises koolis laps käib, kui kõrgel ametikohal vanem töötab või kui palju teenib,” tõdes Kase.
Seega ei tasuks karta ega tunda piinlikkust, kui issid peavad ootamatult istuma juuksurisalongi toolile või emmed tõmbama piraadimütsi pähe.
Kärt Kase, pereterapeut
Õpetaja rolli võtmist võib täheldada lapsega mängides, kui ema või isa õpetavad, kuidas puslet kokku panna, maja ehitada või värviraamatus pilte värvida. Alanud teavituskampaania julgustab lapsevanemaid mängu käigus juhendaja rollist loobuma, et lasta lapsel ise eri tegevust välja mõelda ja protsessi juhtida.
“Laps õpib kõige paremini just katsetades. Vanema pidev sekkumine ja parandamine vähendab lapse soovi olla loov ja julge,” põhjendas Kase lapse juhitud mängu vajalikkust. “Seega ei tasuks karta ega tunda piinlikkust, kui issid peavad ootamatult istuma juuksurisalongi toolile või emmed tõmbama piraadimütsi pähe, et papist laeva tüürida.”