Silvia Paluoja Inimest välistav kääbusmõtlemine

Copy
Pärnu bussijaam.
Pärnu bussijaam. Foto: Urmas Luik

Samal ajal kui Eesti majandus on kasvuhoos, ampsab kärpekrokodill suutäisi vasakult ja paremalt ning tema lõugade vahel rabeleb kohustus tõmmata koomale maakondlikke bussiliinegi.

Tänavu toetab riik maakondlikku liinivedu 52,1 ja kolme aasta pärast peaks toetama 64,6 miljoni euroga. Aga juba praegu haigutab võimaluste ja vajaduste vahel kuristik, mille sügavikku jääb inimene, keda ei näi kaitsvat majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi egiidi all koostatud ning parlamendis menetletav “Transpordi liikuvuse arengukava 2021–2035”.

Paadunud bussikasutajana tean, kui keeru­line on jõuda maakonnas nädalavahetusel punktist A punkti B. Sellepärast, et võrreldes tööpäevadega on osa liine laupäeviti, pühapäeviti ja riigipühadel käigust ära. Rahvasuus kutsutakse selliseid tööinimeste bussideks. Sellepärast, et nende ühistranspordivahen­dite sõiduplaanid on timmitud maalt linna tööl või kodukülast lähimasse kooli käivate laste järgi. Graafiku muutmine lööb segamini paljude (maa)inimeste elurütmi.

Märksõnad

Tagasi üles