„Tanni pood ei müü kauplusest ühtegi masinat karbis, kõik tooted on kliendiga läbi katsutud ja nuusutatud, sest ainult nii selgub tõde, tegelik vajadus,“ kirjutab Pärnus Suur-Jõe 50 asuva kaupluse koduleht.
Tuntud Pärnu perefirma alustas garaažist
Kõik sai alguse praeguseks pensionil ja üle kaheksakümnesest vanaisast Kalju Postist, kes müüs 1992. aastal Pärnus oma Raeküla kodu garaažis Soomest toodud kasutatud mootorsaage, õmblusmasinaid ja laojääkidena rõivaid. Nüüdseks on kolmkümmend aastat tegutsenud Tanni pood näinud ka kõigi nende aastate erinevaid ostutrende. „Bensiini järele lõhnavate ja plärisevate murutraktorite asemele on tulnud robotniidukid ja nende müük on tõusutrendis veel kindlasti kümme aastat,“ ennustas Tanni-Vakoma OÜ müügijuht Eero Post.
Tanni kauplus on Husqvarna, Gardena ja juba paar aastat ka John Deere volitatud edasimüüja Pärnus. Müük, hooldus ja varuosad on märksõnad, millega Tanni paarikümneaastase kogemusega professionaalne müügi- ja hooldusmeeskond iga päev tegeleb. Lisaks iga-aastased tootekoolitused, mehaanikute täiendõpe ja sertifitseerimine – kõik see on Tanni meeste elu. „Arvan, et siin letis näeb nii mõndagi ja tekib oskus kõik need varuosad nobedalt üles leida,“ jutustas Post ning lisas, et tal ei ole noorte klienditeenindajate vastu midagi, aga kogemus maksab, eriti mis puudutab tehnikat, mehaanikat, varuosi.
Tanni kaupluse mehed on küll naftalõhnalised, õliste näppudega suured mehed, aga on suutelised ka peenemat kraami müüma, näiteks kõike Gardena kaubamärgi all müüdavat alates labidatest ja aiatarvikutest kuni automaatsete kastmissüsteemideni, mida saab telefonis äpi teel reguleerida. Keegi ei taha enam olla kodu ori, inimene, kes rohelise kastekannuga mööda hoovi jookseb, et lilli või muru kasta.
Vahepealsete lock-down’i aastate jooksul arendas Tanni oma e-poodi, mille kaudu saavad kliendid ka lepinguid sõlmida ja järelmakseid teha. Firmal on kolm kaubikut, millega aidatakse klientidel tehnikaga hakkama saada. „Me ei taha müüa kliendile kaupa lihtsalt nagu saia ja piima, vaid viime koju ka teadmise, mida ta selle asjaga saab teha,“ rääkis Post.
Lisaks paigaldati poe ette pakiautomaat, mille 12 kappi on pidevalt töös. Pakiautomaat on mugav kõigile, kes ei jõua enne kaupluse sulgemist poodi. „Klient helistab meile, meie paneme toote kappi, ostjale tuleb telefonile SMS ja ta saab suvalisel ajal oma kauba kätte,“ rääkis Post. Samuti toimib e-pood – klient saab kontaktivabalt kauba kätte. „Ma juba vihkan seda sõna, mina tahan suhelda, kontaktis olla,“ naeris Post.