N, 8.12.2022

Uue kondimootori hind lööb rahakoti pihta

Karl Hütt
, reporter
Uue kondimootori hind lööb rahakoti pihta
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Kaupluse Visu Sport juhataja Kaupo Koplus ütles, et lihtsamate, ühekäiguliste linnarataste hind on tõusnud umbes 50 euro ja kallimatel jalgratastel kuni 100 euro võrra.
Kaupluse Visu Sport juhataja Kaupo Koplus ütles, et lihtsamate, ühekäiguliste linnarataste hind on tõusnud umbes 50 euro ja kallimatel jalgratastel kuni 100 euro võrra. Foto: Urmas Luik
  • Uute ja kasutatud jalgrataste hinnavahe on mitmekordne.
  • Kataloogist või toidupoest jalgratast ostes tuleks arvestada mitme asjaoluga.

Kui mullu kevadel nappis rattapoodides raudhobusid, siis nüüd leidub neid igale maitsele. Tõsi, hinnad on vahepeal märgatavalt tõusnud.

Nagu kinnitas kaupluse Visu Sport juhataja Kaupo Koplus, saab jalgratta võrreldes eelmise aastaga kätte vaevata: enamik tellitud ratastest on kas päral või jõuab kohale lähiajal. Hinnad on aga tuntavalt tõusnud. Koplus tõi näite, et lihtsamad, ühekäigulised linnarattad on kallinenud umbes 50 euro ja hinnalisemad jalgrattad kuni 100 euro võrra.

Kopluse ütlust mööda moodustavad umbes kaks kolmandikku müüdavatest ratastest naiste ja meeste linnarattad, mis maksavad 300–500 eurot. Ta märkis, et need on ühe- või kolmekäigulised terasraamiga linnarattad, mis on vastupidavad, samal ajal kerge veeremisega ja lihtsad hooldada.

Kõige enam ostetakse naiste ja meeste linnarattaid, mis maksavad 300–500 eurot.
Kõige enam ostetakse naiste ja meeste linnarattaid, mis maksavad 300–500 eurot. Foto: Urmas Luik

Sageli tuleb soodsam osta ratas kas toidupoest või kataloogist, Kopluse selgituse järgi on sel kaks põhjust. Esiteks on kataloogide ja kaubahallide tootevalik üldjuhul valitud kõige madalama hinna pakkujalt ja üldjuhul ostetud suures koguses otse Aasia odavtootjatelt. Teiseks mängib rolli asjaolu, et kataloogist ostetud jalgratas tuleb ostjal endal kokku panna ja reguleerida. Ent spordipoed tagavad, et ratas on kohe sõiduvalmis ja klient ei pea midagi seadistama. “Just see kindlustab ratta pika eluea ja kui puuduvad vastavad oskused ja teadmised, võib remont minna märksa kallimaks kui algne soodsam ostuhind,” täpsustas Koplus.

Ratast ostes soovitaks kindlasti jälgida, et see oleks läbinud müügieelse hoolduse,  midagi ei loksu ja kõik töötab.

Kaupo Koplus, kaupluse Visu Sport juhataja

Samuti soovitab Koplus ostjal mõelda sellele, kus ta jalgrattaga põhiliselt sõitma hakkab: linnas punktist A punkti B kulgemise tarvis pole mõtet soetada 20käigulist ratast, piisab lihtsast linnarattast, millega saab väga edukalt sõita nii kergliiklus- kui kõvakattega pinnasteel.

Kui on vaja sõita aga maal ja pehmel pinnasel, tuleks eelistada laiemate ja sügava mustriga rehvidega mitmekäigulist maastikuratast. Enne ostu tasuks veenduda, et ratas on hooldatud, midagi ei loksu ja kõik töötaks.

Samuti jalgrattaid müüva kaupluse Veloteek esindajad Tanel Kangert ja Kevin Kubilius tõdesid, et tippklassi rataste kättesaadavus on siiski pisut halvenenud. Kangert tõdes, et Pärnus leidub niisugusele kaubale võrdlemisi vähe kliente ja enamik soovijaid on nende poest vähemalt pakkumise saanud. Kangert täpsustas, et üldiselt on neil jalgrataste valik lai.

Soe ilm, mis motiveerib liikuma, ja kütuse kõrge hind, mis pigistab rahakotti, on kaks komponenti, millest meie rattamüük suuresti sõltub.

Tanel Kangert, Veloteegi esindaja

Tanel Kangert.

Probleem on aga osiste puudus ja seepärast venivad paljude komplekteeritud rataste ooteajad pikaks. Rataste ja varuosade hinnad on Kubiliuse väitel tõusnud olenevalt toote hinnaklassist viis kuni 20 protsenti. Ometi pole kogu varustus kallimaks läinud, näiteks sõidukingade ja kiivrite hinnad on jäänud samaks.

Veloteegis on rattamüük kevadiste ilmadega märgatavalt elavnenud. “Soe ilm, mis motiveerib liikuma, ja kütuse kõrge hind, mis pigistab rahakotti, on kaks komponenti, millest meie rattamüük suuresti sõltub,” tõdes Kangert.

Enim on tänavu Veloteegist soetatud linnarattaid, mille hind jääb 380–499 euro vahele. Samuti koguvad populaarsust meeste cruiser’id, mille eest tuleb välja käia poole tuhande euro ligi.

Kevadiste ilmadega on elavnenud jalgrataste müük.
Kevadiste ilmadega on elavnenud jalgrataste müük. Foto: Urmas Luik

Kes soovib jalgratta eest aga vähem maksta, saab osta selle kasutatuna.

Uuskasutuskeskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Esme Kassak rääkis, et jalgratta hind tuleneb selle seisukorrast, kvaliteedist ja kaubamärgist.

“Kipub paika pidama seaduspära, et tugeva kaubamärgi esemed, olgu tegemist rataste või rõivastega, peavad vastu mitu kasutusringi,” ütles Kassak, avaldades, et kasutatud tõukeratta võib teiselt ringilt saada mõne euroga, lasterataste hinnad jäävad paarikümne euro kanti ja täiskasvanute ratta leiab 40–50 euroga.

Kassak kinnitas, et nende töötajad vaatavad ratta üldise seisukorra enne müükipanekut üle. “Kui näeme, et ratas on heas korras, aga näiteks rehv vajab vahetust, läheb sõiduriist meie poes uuele ringile ja leiab ka uue omaniku,” selgitas ta.

Siiski soovitab Kassak teise ringi ratast võimalusel enne sõitma hakkamist hooldada, sest nii kestab see kauem. Ühtki ratast pole  Pärnu Uuskasutuskeskuse juhataja Annika Pismenjuki andmeil pärast proovisõite ja esmast hooldust tagasi toodud.

Peale kaupluste on pruugitud jalgrattaid müügil internetiportaalides, näiteks leiab soov.ee valikust eri hinnas, suuruses ja seisukorras velosid. Odavamate meesterataste hinnad jäävad seal alla 100 euro.

Märksõnad
Tagasi üles