ARVUSTUS George Gershwin ja prantsuse vaim

Leonora Palu
Copy
Wayne Marshall ja Eesti Festivaliorkester Pärnu muusikafestivalil Pärnu kontserdimajas.
Wayne Marshall ja Eesti Festivaliorkester Pärnu muusikafestivalil Pärnu kontserdimajas. Foto: Taavi Kull/Pärnu Muusikafestival

Muusikafestival algas Pärnus maestro Neeme Järvi auftaktiga ja 10 päeva hiljem ka lõppes tema taktikepi järgi.

22. juulil tõmbas Pärnu muusikafestival otsad kokku lõppkontserdiga, kus Eesti Festivaliorkester esitas Paavo Järvi dirigeerimisel Poola, Ameerika ja Soome muusikat. Kontserdi tõmbenumbriks oli kindlasti George Gershwini (1898–1937) klaverikontsert F-duur (1925), kus solistina astus üles suurbritannia pianist (samuti organist ja dirigent) Wayne Marshall (1961), kes ongi tuntud eelkõige Gershwini esitajana nii pianisti kui dirigendina.

Neile, kes otsisid klassikakontserdil eksootikat nii pianisti välimusest kui Gershwinile omasest jazzilikkusest, teadmiseks, et helilooja kujunemisloos mängis väga olulist rolli euroopalik “prantsuse vaim” ning seda on selgelt kuulda ka klaverikontserdis.

Gershwini suureks eeskujuks oli prantsuse helilooja Maurice Ravel, kes 20. sajandi algul kuulus koos paljude uuendusmeelsete loovisikutega rühmitusse “Les Apaches” (e. k. huligaanid).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles