Jaano Martin Ots ⟩ Turismisihtkoht Pärnumaa vajab terviklikku lähenemist

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Vaade Pärnu jahtklubile.
Vaade Pärnu jahtklubile. Foto: Pärnu jahtklubi

Suvepealinn olla on uhke ja hää, kuid ainult kaasmaalaste raha ümberjagamisega Eesti tegelikult rikkamaks ei saa. Seetõttu tuleb meie sihtkohti teadlikult kujundada ja turundada just välisturgudel. Turistid toovad riiki raha juurde, viimata midagi olulist ära. Sihtkoha elanikele tähendab see oma elukeskkonna jagamist turistidega, aga võrreldes elevandiluu, fosforiidi või puidu ekspordiga on kahju loodus- ja elukeskkonnale märksa väikesem.

Lähinaabrid lätlased ja soomlased on Eestis pakutavaga enam-vähem kursis, kuid Lääne-Euroopa jaoks oleme väike kauge sihtkoht kusagil Kaliningradi, Stockholmi, Helsingi ja Peterburi vahel. Juba Lübeckis või Kielis on keeruline seletada, et Pärnu liivarand asub tegelikult Narva-Jõesuu omast väga erinevas piirkonnas ja on täitsa teine sihtkoht. Londonist, Madridist, New Yorgist või Tokyost rääkimata.

Seepärast on siseriiklikult omavahel konkureerivatel sihtkohtadel mõistlik ja kasulik koostööd teha, seda sihtkoha juhtimine (ingl k destination management) tähendabki.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles